Serviciile de internet banking erau utilizate, anul trecut, de sub 4% din totalul populatiei Romaniei, comparativ cu media de 37% la nivelul Uniunii Europene, a declarat Andrei Cretu, manager consulting la PwC Romania, prezent la Mediafax Talks about Mobile Banking.

"In ciuda numarului de conexiuni la internet in crestere, serviciile de internet banking sunt folosite doar de 4% din populatia Romaniei. In Bulgaria, acest indicator se situeaza la 3%, in timp ce in Ungaria ajunge la 24%, iar in Polonia la 27%. In tarile nordice, cum ar fi Norvegia, indicatorul ajunge la 85%", a spus Cretu (foto).

In Romania, 47% din populatie are acces la Internet. Desi a crescut de la an la an, indicatorul ramane sub cel din Ungaria - 65% sau Polonia - 67%, scrie Mediafax.

"Daca 4% din romani folosec serviciile de internet banking, imaginati-va cat de putini oameni folosesc sau vor sa foloseasca tranzactiile efectuate de pe dispozitive mobile, in conditiile in care avem o rata a penetrarii telefoniei mobile de circa 130%. Ei insa prefera sa mearga la sucursalele bancilor pentru a efectua tranzactii, care constau in principal in scoaterea banilor de pe card", a spus reprezentantul PwC Romania.

Telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) au o penetrare de 14% in totalul terminalelor, cu doua puncte procentuale sub media din Europa Centrala si de Est si cu opt puncte procentuale sub media globala.

Potrivit datelor prezentate de Cretu, piata locala a comertului electronic (e-commerce market) va atinge 647 milioane de euro, de la 527 milioane de euro in 2011, si va creste anual, in medie, cu 17% pana in 2016, la 1,14 miliarde de euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si