OTP Bank Romania a inregistrat o pierdere de 2 miliarde de forinti (7 milioane euro) in primele noua luni ale anului, fata de un profit de 1,46 miliarde de forinti in aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a majorarii provizioanelor si declinului veniturilor.
In primul semestru, OTP Bank Romania a avut o pierdere de numai 242 milioane forinti (circa 870.000 euro).

Provizioanele pentru posibile pierderi rezultate din creditele neperformante au avansat cu 43%, de la 4,86 miliarde de forinti anul trecut la 6,97 miliarde de forinti (24,4 milioane euro), se arata intr-un raport al grupului ungar OTP.

Institutia de credit ungara noteaza deteriorarea semnificativa a calitatii portofoliului de credite in trimestrul al treilea, impreuna cu declinul ratei de acoperire a provizioanelor.

OTP Bank Romania a raportat profit operational de 5 miliarde de forinti (17,5 milioane euro) pentru intervalul analizat, in scadere cu 22% de la 6,5 miliarde de forinti in urma cu un an, in timp ce veniturile totale au coborat cu 6%, la 15 miliarde de forinti (52,57 milioane euro).

Veniturile nete din dobanzi au inregistrat un declin de 13%, la 11,8 miliarde de forinti (41,35 milioane euro), in timp ce incasarile din comisioane si taxe au coborat cu 34%, la 1,17 miliarde de forinti (4,1 milioane euro). Veniturile nete din alte surse decat dobanzi, excluzand efectul reevaluarii provizioanelor pentru creditele in valuta, au fost de 2 miliarde de forinti (7 milioane euro), comparativ cu 742 milioane de forinti in aceeasi perioada a anului anterior.

Cheltuielile operationale au avansat cu 4%, la 10 miliarde de forinti (35 milioane euro).

Profitul pentru primele noua luni a fost afectat puternic de rezultatele din trimestrul al treilea. Astfel, OTP Bank Romania a inregistrat o pierdere de 1,72 miliarde de forinti (6 milioane euro) in trimestrul al treilea, fata de un rezultat negativ de 9 milioane de forinti in perioada similara a anului anterior.

Provizioanele au avansat in acest interval cu 36%, la 3,08 miliarde de forinti (10,8 milioane euro).

Profitul operational a scazut cu 43% in trimestrul al treilea, la 1,36 miliarde de forinti (4,77 milioane euro). Veniturile totale au coborat cu 17%, la 4,52 miliarde de forinti (15,8 milioane euro).

Veniturile nete din dobanzi au consemnat un declin de 32%, la 3,23 miliarde de forinti (11,3 milioane euro), iar cele din taxe si comisioane au coborat cu 43%, la 324 milioane de forinti (1,1 milioane euro).

Cheltuielile operationale in aceasta perioada au urcat cu 3%, la 3,16 miliarde de forinti (11 milioane euro).

Activele totale au scazut cu 3% fata de sfarsitul anului trecut la 448,38 miliarde de forinti (1,57 miliarde euro).

Portofoliul de depozite a urcat cu 19% raportat la decembrie, la 143,42 miliarde de forinti (502,6 milioane euro), in timp ce soldul brut al creditelor a coborat cu 5%, la 375,17 miliarde de forinti (1,3 miliarde euro).

Valoarea creditelor nepeformante (a caror plata a intarziat cu peste 90 de zile fata de termenele din contract) a avansat cu 23% fata de septembrie anul trecut, la 59,52 miliarde de forinti (208,6 milioane euro).

OTP Bank Romania avea in septembrie 97 de sucursale, fata de 100 in decembrie si 95 in iunie.

Grupul OTP este prezent pe piata locala prin OTP Bank Romania, OTP Leasing Romania, OTP Consulting Romania, companie cu activitati de consultanta pentru investitori, autoritati locale si IMM-uri, si OTP Asset Management Romania, societate de administrare a investitiilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri