Citibank Romania a luat decizia strategica de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice, in timp ce in cazul portofoliului de retail va fi luata in considerare o posibila vanzare, a anuntat banca intr-un comunicat.

Citeste si Bancile anglo-saxone fug de retail: intai RBS, apoi Citi. Cine urmeaza?

„Desi Citibank Romania are un portofoliu puternic si cu o crestere rapida, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica”, se arata in comunicatul Citibank.

Banca a anuntat ca in perioada urmatoare nu vor exista modificari in ceea ce priveste felul in care Citibank Romania isi va deservi clientii persoane fizice si in felul in care se vor conduce operatiunile locale de retail.

„Dorim sa subliniem faptul ca aceasta decizie nu va influenta angajamentul bancii fata de Romania, unde avem o prezenta inca din 1996. In viitor, Citibank Romania va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientiilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii”, au mentionat reprezentantii institutiei de credit.

In primavara acestui an, britanicii de la RBS au luat o decizie similara cu cei de la Citibank si au hotarat sa-si reorienteze afacerile, prin dezvoltarea in continuarea a segmentului corporate, in timp ce pentru sectorul de retail urmau a fi cautate optiuni.

Citigroup a anuntat astazi in New York o serie de actiuni de natura sa reduca cheltuielile si sa eficientizeze compania. Aceasta repozitionare la nivel global include cateva piete in care banca isi va restrange in mod semnificativ operatiunile de retail.

"Ca rezultat al masurilor de repozitionare, Citi se asteapta sa vanda sau sa restranga semnificativ operatiunile consumer in Pakistan, Paraguay, Romania, Turcia si Uruguay", se arata intr-un comunicat transmis miercuri de grupul american, noteaza Mediafax.

Planul de repozitionare va genera in trimestrul al patrulea al acestui an cheltuieli exceptionale de 1 miliard de dolari, iar economiile se vor ridica la 900 milioane de dolari anul viitor, apoi 1,1 miliarde dolari pe an incepand din 2014, potrivit bancii.

"Aceste masuri sunt etape firesti in procesul de transformare a Citi. Desi suntem devotati retelei si anvergurii noastre globale, strategia continuand sa depinda de acestea, am identificat zone si produse unde marimea afacerilor noastre nu ofera castiguri semnificative", a declarat in comunicat directorul general al Citigroup, Michael Corbat.

Planul de restructurare va conduce la eliminarea a aproximativ 1.900 de locuri de munca la divizia de servicii destinate clientilor institutionali.

Alte 6.200 de job-uri vor disparea din operatiunile globale de consumer banking ale Citi, iar departamentul de operatiuni si tehnologie va pierde 2.600 de posturi.

Strategia Citigroup presupune focusarea pe operatiunile din cele 150 de orase care au cel mai ridicat potential de crestere in zona de consumer banking, astfel ca banca va optimiza reteaua de sucursale si va efectua concentrarea operatiunilor in zone metropolitane importante. Astfel, grupul va inchide 14 sucursale in Brazilia, 7 in Hong Kong, 4 in Ungaria, 15 in Coreea de Sud si 44 in Statele Unite.

Banca noteaza ca va continua sa investeasca in operatiunile din aceste tari, iar dupa repozitionare va detine peste 4.000 de sucursale de retail in intreaga lume.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri