In urma cu 3 luni si jumatate, americanii de la Citibank anuntau ca isi scot la vanzare portofoliul de retail, dupa ce banca-mama hotarase o serie de actiuni de natura sa reduca cheltuielile si sa eficientizeze compania. Totodata, institutia de credit isi prezenta noua strategie, respectiv de a se concentra pe segmentul corporate.
Ieri, Raiffeisen Bank a confirmat zvonurile care circulau inca de acum doua saptamani si a comunicat ca a ajuns la un acord cu Citi pentru achizitionarea unui portofoliu format din peste 100.000 de clienti persoane fizice, active de peste 90 milioane euro si depozite de 175 milioane euro. Pretul tranzactiei nu a fost facut public.

„E greu de estimat un pret avand in vedere variabilele prezentate mai sus. De asemenea, exista un grad mare de incertitudine. Raiffeisen trebuie sa anunte fiecare client in parte de tranzactie si de-abia apoi acestia hotarasc daca sa ramana sau nu la banca. Sunt sigur ca exista un discount la ceea ce s-a cumparat”, a precizat un bancher de investitii pentru wall-street.ro.

Tranzactia urmeaza sa fie finalizata dupa aprobarea de catre Consiliul Concurentei, probabil in trimestrul al treilea 2013. Dupa ce acest lucru se va intampla, cel mai probabil, clientii care vor fi achizitionati de Raiffeisen de la Citi vor ramane cu costurile neschimbate la imprumuturile de consum si cardurile de credit pe care le detin in prezent. Singura schimbare implica modificarea numarului de cont al fiecarui client.

Steven van Groningen: Modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu al nostru


Presedintele si CEO al Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, spune ca pentru pentru incheierea acordului a contat faptul ca modelul de afaceri al Citi pe toate segmentele de retail este similar cu al nostru, atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor, cat si a ofertei de produse.

„De asemenea, calitatea portofoliului de credite a fost un factor important in decizia noastra de a incheia aceasta tranzactie. Datorita acestor similaritati cu modelul nostru de afaceri pe segmentele de clienti persoane fizice, estimez ca dupa finalizarea tranzactiei, integrarea operationala se va face in bune conditii”, a aratat seful Raiffeisen Bank.

Un motiv pentru care cele doua banci au ajuns la intelegere asa de repede se datoreaza faptului ca Citibank a vandut pana acum catre persoanele fizice numai credite de consum si carduri de credit. In plus, cand vine vorba de costurile imprumuturilor de nevoi personale, cele doua institutii de credit au dobanzi relativ asemanatoare.

La Citibank, in situatia in care salariul net este virat intr-un cont deschis la banca, rata anuala a dobanzii este de 14%, in timp ce la Raiffeisen Bank, in aceleasi conditii, dobanda este de 14,8%.

„Romania este una dintre pietele noastre cu cele mai bune perspective si aici vrem din nou sa crestem selectiv in viitor. Acest lucru este valabil in special pentru afacerile cu companiile de o buna calitate. Achizitionarea acestui portofoliu de retail este complementara pentru businessul nostru actual”, a declarat Herbert Stepic, CEO al RBI, actionarul majoritar al Raiffeisen Bank Romania.

Banca a inregistrat un profit net de 88 de milioane euro la finalul anului 2012, in scadere 8,4% fata de rezultatul obtinut in anul precedent, iar rata creditelor neperformante a urcat de la 6,4% la 7,2%.

Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank era de 5,31 miliarde euro la sfarsitul anului trecut, in scadere cu 4% fata de finele lui 2011. Volumul total al creditelor s-a plasat la 3,52 miliarde euro, fata de 3,53 miliarde de euro la finalul anului 2011.

Anul trecut, Raiffeisen Bank a reusit cresterea bazei de clienti cu 60.000. Banca are aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 105.000 IMM-uri si 7.500 de companii. La finalul anului 2012, reteaua Raiffeisen Bank numara 525 de unitati (543 in 2011), o retea de peste 1.100 de ATM-uri si aproximativ 11.000 de EPOS-uri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri