6 Iunie 2006

Carduri cu mobil atasat

Lupta pentru cucerirea segmentului de retail a facut bancile sa coboare-n mase si sa agate clientii avizi de premii. Romanii sint atrasi sa lucreze cu banca. Daca au noroc, acestia se pot alege cu cadouri mai mici sau mai mari.
Termene de rambursare mai lungi, dobinzi din ce in ce mai mici, acceptarea de venituri cumulate pentru obtinerea unui credit. Toate sint dovezi ca bancile incearca sa cistige de partea lor nu atit persoane din clasa mijlocie, ci mai ales pe cei cu venituri mai modeste.

Batalia pentru cota de piata a facut bancile sa coboare-n mase, marea majoritate a romanilor fiind innebuniti dupa cadouri promotionale. Daca constituie un depozit sau contracteaza un credit ori folosesc cardurile la cumparaturi, clientii se pot alege cu ceasuri personalizate, telefoane mobile, DVD playere, I-pod-uri, camere foto sau video drept recompensa.

Creditul, un produs de larg consum

Cu toate ca nu stau pe raft, nu sint ambalate si nici nu pot fi achizitionate la kilogram, din punctul de vedere al strategiilor de marketing si comunicare, produsele bancare au inceput sa semene in ultimii ani tot mai mult cu bunurile de larg consum. Potentialii clienti sint invitati sa participe la trageri la sorti, se dau cadouri si se fac reduceri. Se poate spune astfel ca majoritatea institutiilor bancare s-au rupt de stilul clasic de a oferi servicii financiare.

Procesul se inscrie in tendinta generala manifestata de mult timp pe pietele dezvoltate. „In statele occidentale si de curind si la noi, modalitatea de consum al produselor bancare se aseamana cu cea a fmcg-urilor (produse de larg consum-n. red.). Deja stabilitatea si seriozitatea sint elemente care fac parte din definitia unei banci si nu mai pot fi considerate ca beneficii. Acum trebuie sa fii mai apropiat de fmcg. Acesta este beneficiul“, explica Marius Ursache, Managing Partner la agentia de consultanta in branding Grapefruit.

Pixuri, telefoane si reduceri la cumparaturi


Cea mai acerba competitie se da pe piata cardurilor, mai ales pentru utilizarea acestora la comercianti. BRD, de exemplu, a dezvoltat pentru promovarea platii cu cardul un program numit „Fidelitis“, prin care clientii beneficiaza de cadouri garantate dupa stringerea unui anumit numar de puncte de fidelitate. Pentru 12 puncte strinse intri sigur in posesia unui set de pix plus stilou Cerutti, pentru 18, ai de ales intre un telefon cordless Phillips sau un DVD Player, iar pentru 24 poti deveni posesorul unei camere video Sony sau al unui telefon mobil Sony-Ericsson. La ABN Amro se afla in plina desfasurare promotia Card Perfect.

Folosit cel putin o data, cardul poate aduce drept cadou un telefon mobil cu tehnologie 3G. Printre avantaje se numara reducerile de pina la 20%, oferite in peste 175 de locatii. Pe de alta parte, detinatorii unui card de credit ABN Amro Gold vor avea acces gratuit in Salonul Business al Aeroportului „Henri Coanda“. Cardurile co-branded produse create prin colaborarea bancilor cu companii de comunicatii, cu magazine de IT sau specializate pe vinzarea de electrocasnice au de regula asociate cele mai multe avantaje. Spre exemplu, plata cu un card Raiffeisen Bank inseamna colectarea automata de Puncte de colectie.



Citeste si