Digitalizarea banking-ului si competitia din ce in ce mai severa din partea institutiilor non-bancare vor forta bancile traditionale sa inoveze si sa ofere comisioane corecte, transparente, sa interactioneze instant cu clientii, sa imbunatateasca siguranta proceselor si sa ofere un spectru larg de produse si servicii, arata o analiza a A.T. Kearney.

Daca vrei sa afli ce pasi fac bancile din Romania in acest sens si cum incearca sa atraga noua generatie de clienti, nu trebuie sa lipsesti de la conferinta Banking 2.0. Te poti inscrie aici la conferinta organizata de wall-street.ro in 29 octombrie si vei afla cum se transforma relatia client-bancher in era digitala.

Desi nu este un fenomen nou, digitalizarea sistemului bancar poate fi remediul si modul in care bancile isi pot recastiga credibilitatea dupa criza financiara.

Cu toate acestea, bancile sunt recunoscute pentru rezistenta la schimbare, industria fiind intr-o pozitie confortabila decenii la rand. Zeci de ani bancile nu au trebuit sa isi faca griji pentru clientii pierdutim competitia regionala era practic inexistenta, increderea era castigata de la sine iar reglementatorii nu interveneau prea mult.

Clientii insa s-au schimbat, ei cer sa faca banking oriunde si oricand, cer promtitudine si consilieri prezenti 24/7.

Mai mult, competitia din partea industriilor adiacente si a industriilor non-bancare care au invadat piata cu noi tehnologii, dar si a clientilor din ce in ce mai pretentiosi, forteaza bancile sa iasa din "cercul de confort" si sa lupte pentru loialitatea clientilor.

"Provocarile in lumea digitala sunt mari. Problema bancilor nu este sa gaseasca noi solutii digitale, ci istoria lunga de a nu tine pasul cu tehnologia. Cei mai buni pantofi de alergat nu vor compensa lipsa de forma, iar bancile de abia se incalzesc pentru drumul ce le asteapta", avertizeaza A.T. Kearney.

Ce promit bancile in era digitala?

In mod ideal, digital banking-ul combina beneficiile a doua lumi: o noua experienta oferita clientului la suprafata si un model operational eficient la interior.

La exterior, clientii vor beneficia de preturi mai corecte in contextul cresterii transparentei si comparabilitatii. Bancile le vor satisface cererile interactionand imediat si eficient, iar tranzactiile vor fi perfectate repede si in siguranta. Achizitia unui produs nu va mai dura 14 zile.

Mai mult, clientii vor fi informati cu privire la o gama larga de produse si servicii, vor primi sfaturi despre noile oportunitati si vor compara ofertele.

Toate aceste schimbari vor fi posibile prin transformati realizate in structura interna a bancilor. Modelul operational va avea nevoie de schimbare, iar structurile organizationale vor trebui sa asigure cresterea vitezei de procesare.

O structura IT integrata va fi necesara, iar calculatoarele performante vor permite implementarea proceselor ultra-rapide.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri