Strategia pe termen mediu si lung a MKB prevede ca in urma cresterii sustinute, pana in 2010, Romexterra Bank sa atinga o cota de piata de 3,8% pe segmentul creditare, fata de 0,8% in prezent, si o cota de 3,6% pe segmentul economisire (baza este de 1,1%)
Banca ungara MKB a semnat o intelegere prin care urmeaza sa preia pachetul majoritar al Romexterra Bank si ca intentioneaza sa tripleze cota de piata pe creditare si economisire a bancii romanesti pana in 2010, informeaza NewsIn. MKB urmareste sa dezvolte si segmentul de leasing si pe cel de investitii financiare in care banca este implicata prin companiile din grupul sau.

MKB a precizat ca va deveni actionar majoritar al Bancii Romexterra prin cumpararea a cel putin 51% din actiunile acesteia, fara sa dea detalii financiare despre achizitie. Romexterra Bank detine, in prezent, peste 140.000 clienti retail si 10.000 clienti corporate.

Strategia pe termen mediu si lung a MKB prevede ca in urma cresterii sustinute, pana in 2010, Romexterra Bank sa atinga o cota de piata de 3,8% pe segmentul creditare, fata de 0,8% in prezent, si o cota de 3,6% pe segmentul economisire (baza este de 1,1%). "Obiectivul este acela de a atinge o cota de piata de 5,9% pe segmentul creditare, respectiv de 5,5% pe segmentul economisire, pana in 2015", a anuntat banca MKB.

Planurile strategice previzioneaza o crestere semnificativa a Romexterra Leasing, detinuta in proportie de 89,6% de Romexterra Bank, precum si a firmei de brokeraj Romexterra Finance, detinuta de banca in proportie de 69,3%. in acelasi timp, pe baza experientei din Ungaria, MKB intentioneaza sa dezvolte servicii de investitii, fonduri mutuale si, in scurt timp, un fond de pensii private si sanatate prin intermediul Romexterra Bank.

MKB urmareste sa atinga o pozitie in care majoritatea clientilor din segmentul de retail sunt persoane fizice din clasa mijlocie, care necesita servicii complexe. "In acest sens, dezvoltarea serviciilor de private banking reprezinta un element cheie in strategia bancii, in timp ce pe segmentul corporate MKB Bank identifica oportunitati de dezvoltare a serviciilor pentru companii internationale, in special companii din Germania, Austria si Ungaria", arata reprezentantii bancii MKB.

Dezvoltare teritoriala si a serviciilor electronice

MKB Bank intentioneaza sa dezvolte si serviciile electronice ale Romexterra Bank astfel incat sa poata deveni unul dintre principalii actori pe piata cardurilor din Romania, atat pe parte de emitere, cat si de acceptare.

MKB a mai informat ca urmareste dezvoltarea teritoriala, conform strategiei pe termen lung a Romexterra Bank. "Acoperirea geografica va creste de la 54%, in prezent, la 91% pana in 2015. Pana la finele anului 2015 se urmareste atingerea unei retele de 150 unitati la nivelul intregii tari. in baza cresterii gradului de acoperire teritoriala, pana la finele lui 2015, banca va putea deservi 70.000 clienti corporate (dintre care 40.000 vor fi IMM-uri) si 700.000 clienti persoane fizice", au mai spus reprezentantii MKB.

Romexterra a negociat cu banca ungara pastrarea pe pozitii a conducerii romanesti la nivel executiv, in timp ce MKB va asigura controlul prin Consiliul de Administratie al noii banci. "Conform experientei BayernLB in Ungaria avuta cu MKB Bank, s-a evidentiat faptul ca in tarile central si sud-est europene cheia succesului o reprezinta o echipa manageriala locala puternica, recunoscuta in piata, MKB contribuind prin experienta proprie la acest succes. MKB are convingerea faptului ca managementul si angajatii Romexterra Bank pot indeplini aceste obiective ambitioase", au spus reprezentantii bancii ungare.

In calitate de actionar majoritar, banca ungara va sustine activitatea subsidiarei sale, prin transferarea know-how-ului, asigurarea de training-uri si prin dezvoltarea infrastructurii tehnice. "MKB Bank intentioneaza sa exercite un control strategic si operativ prin Consiliul de Administratie al bancii, in timp ce controlul asupra operatiunilor de baza, activitatile de vanzari la nivel local, va reveni managementului local", a mai spus conducerea MKB.

Strategia Grupului BayernLB in regiunea Central-Est Europeana

Achizitia din Romania se incadreaza in strategia adoptata de MKB Bank si principalul sau actionar, Bayerische Landesbank (BLB), in cursul anului trecut. Conform acestei strategii, MKB va asigura expansiunea teritoriala a grupului bancar ca punte a BayernLB Grup, in nume propriu.

"Scopul delegarii centrului de achizitii la Budapesta este acela de a asigura prezenta pe pietele central si sud-est europene prin identificarea si achizitia acelor institutii financiare care corespund obiectivelor strategice ale Grupului BayernLB, respectiv obtinerea unei pozitii de varf in regiune si deservirea firmelor mijlocii si mari performante si a populatiei cu venituri mari. De asemenea, un argument important in explorarea pietelor potentiale din tarile sud-est europene in special Romania si Bulgaria il reprezinta oportunitatile de crestere deosebite ale acestora. Iminenta aderare a celor doua tari la Uniunea Europeana promite o crestere economica dinamica, cu beneficii potentiale semnificative pentru sectorul financiar", au spus reprezentantii bancii.

In baza acestei strategii, MKB Bank a obtinut pachetul majoritar al Unionbank din Bulgaria, iar intrarea pe piata romaneasca reprezinta un alt pas in aceasta directie.

Romexterra Bank actioneaza in sectorul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) din Romania si se numara printre bancile de talie mijlocie. MKB Bank intentioneaza sa ii imbunatateasca pozitia detinuta in prezent. "De asemenea, pe baza brandului existent si consolidat, se urmareste crearea unui grup financiar, care, prin transferul de know-how obtinut in piata bancara a Ungariei, sa se dezvolte si sa devina unul dintre furnizorii de servicii financiare de varf la nivelul tarii", a mai anuntat banca ungara in comunicat.

Banca ungara si cea germana asigura finantarea

Capitalul necesar dezvoltarii va fi asigurat de MKB Bank si Grupul BayernLB. Cele doua banci straine mizeaza pe pozitia lor stabila in sistemul bancar, care sa permita Romexterra Bank accesarea mai multor surse de finantare, la costuri mai mici, pe piata internationala si pietele de capital. "MKB Bank urmareste inlocuirea si extinderea optiunilor de finantare existente, care sunt scumpe si limitate. in conformitate cu planurile de dezvoltare, MKB Bank va asigura mai intai sursele necesare Romexterra Bank, prin credite sindicalizate si emiterea de obligatiuni in lei si euro. MKB Bank va finanta achizitia prin majorarea capitalului social si prin imprumuturi subordonate, actiuni care au fost deja autorizate de proprietari", au mai spus reprezentantii MKB.

Profilul activitatii MKB Bank

MKB Bank este a treia banca din Ungaria dupa activele totale. La sfarsitul lui 2005, activele totale, conform standardelor IFRS, erau de 6,7 miliarde euro. Capitalul actionarilor a fost de 527 milioane euro. Profitul brut aferent exercitiului financiar 2005, a fost de 85,8 milioane euro.

MKB Bank este o banca cu profil universal, iar principalele sale arii de activitate sunt corporatiile si institutiile, finantarea proiectelor, IMM-uri, retail si private banking, pietele financiare si de capital.

In ultimii ani MKB Bank s-a extins pe segmentele IMM si retail, conform noii sale strategii. La finele lui 2005, MKB Bank avea 37.210 clienti corporate, institutionali si IMM. Astfel, la sfarsitul anului trecut, cota de piata detinuta pe segmentul creditare corporate a fost de 13,7%, respectiv de 10,6% pe partea de economisire. La aceeati data, pe segmentul retail, MKB Bank a inregistrat 175.000 clienti, o cota de piata de 3,8% pe segmentul creditare, respectiv de 6,0% pe segmentul de economisre.

In prezent, MKB Bank are o retea teritoriala de 62 unitati in Ungaria, dar aceasta va fi extinsa pana la 90 de unitati, in urmatorii trei ani. Concomitent, MKB asigura clientilor sai servicii de e-banking, precum electronic banking, internet banking, internet brokerage, call-center, mobile (sms) banking, si a introdus in oferta sa carduri co-branded cu Allianz Ungaria si T-Mobile Ungaria.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri