Banca Comerciala Romana (BCR) a trecut in al doilea trimestru pe pierdere, inregistrand la sase luni un rezultat negativ de 276 milioane lei (61,9 mil. euro), pe fondul provizionarii in urcare cu 29,5%, la 1,3 miliarde lei (292,6 mil. euro), generata de curatarea portofoliului de neperformante.

"Rezultatul net din S1 2014 a fost negativ, de -276,6 milioane de lei (-61,9 milioane euro), in special din cauza provizionarii crescute generata de eforturile de curatare accelerata a bilantului, in vederea unei performante imbunatatite in viitorul apropiat si avand in vedere faptul ca scaderea ratei creditelor neperformante este critica pentru revenirea cresterii creditarii, astfel sprijinind cresterea economica, precum si crearea de locuri de munca in economie", se arata intr-un comunicat al BCR.

Banca a constituit in primele sase luni provizioane de 1,3 milioane lei (292,6 mil. euro), in crestere cu 29,5% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, cand se situau la 1 miliard lei (229,6 mil. euro). Rata de acoperire a creditelor neperformante a urcat astfel de la 61,6% la 64,5%.

Totodata, rata creditelor neperformante a stagnat la 29,3% din portofoliul total de credite, care s-a depreciat cu 5,7%, la 35,6 miliarde lei (8,12 miliarde euro), pe fondul restituirilor naturale si curatarii bilantului prin vanzarea unor pachete de credite neperformante selectate in valoare de 1 miliard de lei, dintr-un total de 12,9 miliarde lei neperformante administrate, scrie Mediafax.

Retail jobs

BCR a consemnat si o scadere a activelor la jumatatea anului cu 5,1%, la 63,34 miliarde lei (14,45 mld. euro), fata de 66,72 miliarde lei (14,92 mld euro) la finele anului trecut, mentinandu-se pe prima pozitie in sistemul bancar.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri