Volksbank Romania va deschide in acest an zece centre de afaceri la nivel national. Primul va fi inaugurat in septembrie la Cluj-Napoca, iar institutia vizeaza sa-si dubleze cota de piata pe segmentul corporate pana in 2018, la 3%.

Centrele de business vor fi deschise in Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea, Sibiu, Brasov, Ploiesti, Iasi, Constanta si doua in Bucuresti, lansarea fiind insotita de conferinte regionale impreuna cu oamenii de afaceri locali. "Noul Resort de Business dedicat persoanelor juridice urmareste sa identifice solutiile financiare cele mai potrivite pentru contextul macroeconomic actual. Prin dezvoltarea centrelor regionale, ne dorim sa crestem gradul de accesibilitate al firmelor la produse specifice, sa sprijinim dezvoltarea antreprenorilor si capitalului romanesc, dar si consolidarea relatiei de afaceri cu companiile ce apartin unor grupuri de investitori straini", a declarat Bogdan Neacsu, noul vicepresedinte al Volksbank pe segmenul clienti corporate si IMM.

Banca tinteste o crestere de 20% a business-ului pe segmentul corporate, dupa ce anul trecut numarul clientilor aferenti a fost in urcare cu 12% fata de 2012. Institutia de credit administra la finele anului trecut imprumuturi de 507 milioane euro pe acest segment, reprezentand 20% din portofoliu.

"Sectorul corporate si IMM incepe sa se trezeasca din criza si este foarte important sa facilitam accesul la finantare, care sa le permita firmelor sa continue sa creasca. Anul 2014 are premise sa fie anul relansarii creditarii pe acest segment, avand in vedere scaderea succesiva a dobanzilor, pana la minime istorice", a adaugat Neacsu.

Volksbank trebuie sa vanda subsidiara din Romania pana la finalul anului 2015, asa cum s-a angajat in acordul de restructurare din primavara anului 2012. Grupul austriac a angajat in aprilie o banca de investitii pentru a intermedia vanzarea institutiei de credit.

Citeste si:
Chiar daca preia Bancpost, Banca Transilvania nu va 'exploda' pe bursa
Chiar daca preia Bancpost,...

Volksbank Austria a constituit anul trecut un provizion de 62 de milioane de euro pentru pierderi pe care anticipeaza ca le va inregistra din vanzarea subsidiarei locale. Actionarii Volksbank Romania vor suplimenta capitalul social al institutiei de credit cu 250 milioane euro pana la finalul anului, la circa 576 milioane euro, grupul austriac contribuind cu 128 milioane euro din suma totala, dupa ce si-a provizionat banii in primul semestru.

Banca locala are in prezent un capital social de 1,437 miliarde lei (326 milioane euro), detinut de vehiculul VBI Beteiligungs (Austria) in proportie de 99,99%, dupa ce controlul asupra bancii a fost transferat catre acesta in luna octombrie a anului trecut, in contextul vanzarii diviziei Volksbank International, fara subsidiara din Romania, catre Sberbank, din Rusia.

Grupul austriac Volksbank detine 51% din actiunile VBI Beteiligungs, iar DZ Bank AG / WGZ Bank AG din Germania si BPCE din Franta au cate 24,5%. Veniturile subsidiarei din Romania au scazut anul trecut cu 8%, de la 130,3 milioane de euro la 119,9 milioane de euro. La finele lui 2013, Volksbank Romania avea active de 3,09 miliarde de euro, de la 4,704 miliarde de euro in 2012.

Institutia de credit a inregistrat anul trecut pierderi de 103,6 milioane de euro, mai mici cu 38,5% fata de cele raportate de banca in 2012, cand au atins 168,5 milioane de euro. Majoritatea pierderilor au fost generate de provizioane.

Citeste si:
#Localnicii: Susținere pentru antreprenorii români care deschid noi...
Susținere pentru...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri