3 Noiembrie 2014

MasterCard: Marii jucatori din online vor sa scape de cash



MasterCard a introdus recent doua noi solutii de plata, prima este dedicata magazinelor online si presupune acceptarea platii cu cardul la livrare prin firmele de curierat si cea de doua permite efectuarea de plati cu telefonul in magazin prin scanarea de coduri QR, a declarat, la Wall-Street TV, Gabriel Ghita, business development manager MasterCard.

Cele doua solutii au fost lansate in urma cu doua saptamani. Care a fost feedback-ul magazinelor online? Gabriel Ghita spune ca reactiile au fost extrem de pozitive.

"Magazinele mari (din eCommerce-n.r.) isi doresc acest lucru, sunt interesate de plata cu cardul si in general vor sa scape de cash, apreciaza faptul ca plata cu cardul le aduce bani in cont mai repede decat plata cash (la livrarea produsului-n.r.)". Ce curiozitati au magazinele online? "Magazinele online intreaba in primul rand cat costa, dar este mai mult o intrebare retorica decat una reala pentru ca marile magazine online accepta deja plata cu cardul pe site, deci stiu foarte bine cum merg lucrurile si cred ca in acest moment la nivel de costuri piata este foarte competitiva. Apoi, magazinele sunt interesate foarte mult de partea de promovare".

MasterCard a lansat si o alta solutie de plati prin portofele digitale mobile prin scanare de coduri QR, o constructie pe baza unui serviciu lansat anterior, si anume serviciul MasterPass, o retea globala de portofele electronice si comercianti. Practic, orice portofel digital (e-wallet) integrat in MasterPass poate efectua plati la orice comerciant din orice tara daca acesta este integrat in MasterPass.

Acum, insa, MasterCard extinde folosirea MasterPass din mediul online si mobile, pentru care a fost creat initial, in magazinele fizice. Gabriel Ghita sustine ca portofelele electronice sunt intr-o dezvoltare accelerata, nu doar in vestul Europei, dar si in Romania, chiar daca exista o intarziere a folosirii serviciului pe unele piete in Europa Centrala si de Est.



Citeste si