Una dintre cele mai mari banci norvegiene, DNB, a emis un card de credit cu o imagine cu "un evreu cu nasul coroiat, razand voios pe un fundal de monede de aur", noteaza The Jerusalem Post, citat de Russia Today. Cardul a deranjat fundatia evreiasca Hallelu, care incearca sa creeze o imagine pozitiva a statului Israel in lume. Fundatia a acuzat banca norvegiana de antisemitism.

Fundatia Hallelu a contactat banca DNB si a solicitat acesteia sa clarifice situatia. Norvegienii de la DNB au spus ca imaginea a cardului a fost aleasa de catre un client al bancii, arata Russia Today. DNB a clarificat, de asemenea, faptul ca respectivul card va fi blocat, iar clientul va primi unul nou cu un design neutru.

"Am fost notificati cu privire la o imagine a unui card Visa emis de noi, cu un desen antisemit al unui evreu. Am cercetat cazul imediat si am aflat ca aceasta situatie a fost posibila din cauza unui sistem al bancii, unde clientii pot incarca propriile imagini pentru a fi imprimate pe cardul personal. Avem, totusi, reguli stricte in ceea ce priveste imaginile permise, iar controlul acestora este unul manual. Din pacate, controlul nostru a esuat in acest caz particular si ne pare rau pentru asta. Acest nu ar fi trebuit sa fie imprimat", si-a cerut scuze banca DNB, potrivit paginii de Facebook a Fundatiei Hallelu.

Zara a retras o pijama "antisemita"

Retailerul de imbracaminte Zara a retras anul trecut de pe piata un model de camasa de pijama pentru copii, cu dungi si o stea galbena de serif pe piept, dupa ce a fost asemanata cu un soi de uniforma purtata de prizonierii evrei in taberele de concentrare naziste in timpul celui de al Doilea Razboi Mondial, noteaza The Guardian.

Modelul de pijama "Sheriff", pentru copii, a fost criticat pentru imprimeul dungat alb-albastru si steaua cu sase colturi de pe partea stanga a pieptului. Pe stea este scris cuvantul "sheriff" insa acest lucru nu se observa in fotografiile de prezentare postate pe site-ul lantului de imbracaminte spaniol. Ca urmare, acel tricou in stil marinaresc, cu dungi albastre si albe, pe care era brodata o stea galbena cu sase colturi, a fost disponibil doar cateva ore pe site-ul magazinului online al grupului Zara

"Designul original se inspira din insignele de serif din westernurile americane, care sunt adeseori aurii si au sase colturi", a precizat un purtator de cuvant al lantului spaniol. "Designul original nu are nimic de-a face cu conotatiile care i-au fost asociate", a adaugat acelasi purtator de cuvant, referindu-se la steaua galbena pe care evreii trebuiau sa o poarte in Germania si in alte tari ocupate de catre nazisti in timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial si la tinutele cu dungi verticale ale prizonierilor din lagarele de concentrare.

Modelul a fost disponibil pe pagina Zara pentru Marea Britanie, precum si in mai multe magazine din Israel, Franta, Danemarca, Albania si Suedia. Retailerul si-a cerut scuze, in mai multe limbi, pe contul sau de Twitter si a confirmat ca modelul a fost scos de la vanzare.

"Intelegem faptul ca exista o anumita sensibilitate in legatura cu acest subiect si, bineinteles, ne cerem scuze in fata clientilor nostri", a adaugat aceeasi sursa. Brandul spaniol, care face parte din grupul Inditex, a fost deja aspru criticat in 2007 pentru comercializarea unei genti pe care era brodata o svastica, potrivit BBC. Zara s-a aparat atunci spunand ca nu a remarcat svastica de pe acea geanta, care era fabricata de unul dintre furnizorii sai.

Brandul Mango si camasa nazista

Si retailerul spaniol de moda Mango s-a aflat in centrul unui scandal cauzat de lansarea pe piata a unei camasi pentru femei al carei imprimeu se aseamana cu insemnele trupelor SS comandate de Adolf Hitler, potrivit Huffingtonpost. Acest imprimeu negru, care apare pe o camasa alba lansata de Mango, este foarte asemanator cu simbolul care aparea pe hainele purtate de oficialii nazisti, dar si pe steagurile nazistilor, a relatat si Telegraph.co.uk.

Mango a comercializat aceasta camasa in Germania, unde alegerea imprimeului similar insemnelor trupelor SS (Schutzstaffel/ Esalonul de protectie) a tinut prima pagina a presei tabloide. Nemultumirea cu privire la acest imprimeu a fost exprimata si de numeroase persoane in mediul online. Unele dintre acestea au ironizat decizia Mango de a comercializa o astfel de camasa, pe care au numit-o "Nazi chic".

Unii dintre utilizatorii platformei Twitter au afirmat de asemenea in mod ironic ca acest obiect vestimentar ar face parte din "colectia Eva Braun", o aluzie la partenera de viata a lui Adolf Hitler. Reprezentantii retailerului de imbracaminte au raspuns acuzatilor prin intermediul unui comentariu postat pe contul de Twitter al companiei, spunand ca "regreta nefericita asociere", cauzata de designul acestei camasi.

Compania a precizat ca acelasi model de camasa pentru femei a fost lansat si cu un altfel de imprimeu, respectiv cu inimioare si cu stelute.

Sursa foto: The Hallelu Foundation / Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri