Bancile trebuie sa creasca baza de clienti pentru serviciile digitale, de internet sau mobile banking, avand in vedere ca doar 8% din populatia care utilizeza Internetul foloseste aceste servicii, spune Marian Ignat,director executiv in cadrul BCR.

"Comisia Europeana spune ca Romania are cea mai mica rata de adoptie a platilor online, in sensul ca 70% din populatia care utilizeaza Internetul in Romania citesc stiri online, dar numai 17% dintre acestia fac tranzactii online cu cardul, iar mai putin de 8% utilizeaza serviciile de internet sau mobile banking. Atat timp cat 8% din populatie foloseste internet banking-ul, in primul rand trebuie sa cream aceasta baza, sa ne uitam si la viitor, sa ne uitam ce se intampla si in celelalte piete si sa fim pregatiti si sa lansam servicii, sa ne uitam catre amenintarile ce vin din celelalte industrii, dar sa ne asumam rolul de a educa populatia si de a atrage cat mai multi clienti in zona de digital in beneficiul lor", a afirmat Ignat, director executiv in cadrul BCR, la o conferinta pe tema platilor electronice, scrie Mediafax.

Discutam mai mult despre banking-ul digital la conferinta Banking 2.0. Participarea este gratuita.

El a aratat ca, din datele BCR, 80% din clientii bancarizati folosesc Internetul cel putin o data pe saptamana, iar circa 60% acceseaza Internetul pe terminale mobile. "Cu toate acestea, sub 8% din populatia Romaniei folosesc serviciile digitale. Eu zic ca e o problema de reglementare, posibil, dar in primul rand e o problema a bancilor, in sensul ca nu au reusit sa fie mai vizibile si sa atraga cat mai multi clienti in zona de banking digital", considera Ignat.

El a punctat ca bancile au in general o abordare segmentata privind clientii, iar pe zona de digital se spune" hai sa oferim servicii de calitate, inovatoare pentru clientii mass afluent, pentru ca sunt mai sofisticati si putem veni cu valoare adaugata, iar pentru clientii mass market sa folosim digitalul ca un instrument de eficientizare si reducere de costuri". Ignat considera ca segmentarea pe zona digitala trebuie facuta diferit, pentru ca exista populatie care nu utilizeaza internetul deloc si unde bancilor le este mai greu sa atraga clienti, dar exista si zona de clienti care utilizeaza Internetul, dar care nu sunt dispusi sa utilizeze serviciile online oferite de banci.

"Cei care utilizeaza serviciile digitale, daca ne uitam mai indeaproape, o sa descoperim ca jumatate din ei aproape utilizeaza zona de online banking doar pentru a-si verifica soldul. Si aici putem creste, in sensul ca ii putem determina sa faca si alte operatiuni. Trebuie sa inovam nu numai prin oferirea de servicii de calitate, dar si in interiorul organizatiei, sa devenim mult mai agili, sa venim mult mai repede cu solutii pentru clienti, sa depasim zona de tranzactionare in ceea ce priveste ecosistemul online", a mai spus directorul BCR.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri