Beneficiile suplimentare pe care angajatorii le ofera au reprezentat tot mai putin din pachetul salarial in ultimii ani, insa pachetele de pensii private acorate de companii incep sa aiba o pondere din ce in ce mai ridicata. Cum difera beneficiile in functie de profilul companiei si in ce constau acestea?

Nicoleta Dumitru, managerul diviziei de consultanta in resurse umane al firmei de audit si consultanta fiscala PwC, a fost prezenta marti la emisiunea Wall-Street 360, in saptamana dedicata pensiilor private.

  • "In ultimii ani a existat o tendinta de scadere a ponderii beneficiilor in total pachet salarial. S-a pornit de la un nivel de 5-6% in anumite cazuri din total pachet salarial, la 3-3,5% in prezent. Acest lucru a avut loc in primul rand din cauza ca am inceput sa resimtim constrangerile contextului macroeconomic, iar zona de beneficii a fost prima sub lupa initiativelor de eficientizare a costurilor", a declarat Nicoleta Dumitru.
  • "In continuare se ofera beneficiile din asa-zisa ‘categorie sociala’. Aici discutam, de exemplu, despre tichetele de masa. Chiar daca a existat o schimbare legislativa care a impactat in mod direct acest beneficiu, companiile au continuat sa le ofere in ultimii ani"
  • "Pensiile private reprezinta un beneficiu oferit de cu precadere de companiile care activeaza in domeniul financiar-bancar (banci, companii de asigurari sau companii de leasing). Angajatii din aceste companii au o educatie mai mare de natura financiara si inteleg mecanismele acestui beneficiu, precum si castigurile pe care le pot avea pe termen lung. Pe de alta parte, pensiile private reprezinta un beneficiu pe care organizatiile il ofera din paleta lor proprie, asa cum bancile ofera, de exemplu, conditii speciale de imprumut, la fel de usor le este sa ofere un beneficiu pe care il ofera si clientilor lor externi. As spune, astfel, ca reprezinta un avantaj din doua perspective"
  • "Ca si procent al companiilor care ofera astfel de beneficii (pachete de pensii private), studiul salarial pe care l-am derulat in 2015 reflecta un procent de 18%, aflat in crestere comparativ cu anul 2014, unde procentul de acordare a fost undeva la 13%, iar in 2013 si 2012 de 8%"
  • "Am vazut si companii din industria farmaceutica care exploreaza nevoile angajatilor si contextul extern pentru implementarea unui beneficiu de acest gen, dar, in principiu, ele sunt foarte frecvente in domeniile unde angajatii au o pregatire ca sa le inteleaga beneficiile pe termen lung"
  • "Sectorul tehnologiei este unul foarte special din punct de vedere al beneficiilor, datorita profilul fortei de munca si constrangerile de piata cu care se confrunta, adica o diferenta foarte mare intre cerere si oferta ii imping cumva catre beneficii mai exotice, care tin de starea de bine a angajatului la birou. Astfel, in foarte multe companii de IT exista multe spatii de relaxare sau spatii de joaca; ei se orienteaza foarte mult catre aceasta zona, catre activitati sportive"
  • "Al 13-lea salariu face parte din categoria primelor pe care organizatiile le ofera indiferent de performanta angajatilor sau performanta lor financiara. In continuare sunt foarte multe companii care il ofera. Peste jumatate dintre companiile care participa la studiul nostru ofera acest gen de prima. Se ofera cu precadere in industria in care o prezenta sindicala isi face simtita influenta: vorbim de banci si de companiile din industria producatoare sau auto, datorita faptului ca aceste prime sunt incluse in contractele colective de munca pe care companiile le ofera"
  • "Retailul este un alt sector in care se ofera al 13-lea salariu. Majoritatea celor care lucreaza in retail sunt angajati operationali din magazine si nivelul lor salarial este aproape de nivelul minim pe economie. In aceste conditii, ca si masura de protectie sociala, li ofera genul acesta de prima pentru a suplimenta un nivel salarial care nu este foarte ridicat"
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri