Transportatorii prezinta in spatiul public exemple punctuale de majorari radicale ale tarifelor RCA, care nu pot fi generalizate la nivelul tuturor asiguratorilor, arata Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), dar, mai spun societatile de asigurari, nivelul daunalitatii asiguratilor este o parte importanta in calculul pretului RCA.

"Este de notorietate faptul ca daunalitatea transportatorilor a crescut dramatic in ultima perioada, in special pe transportul extern, unde nivelul despagubirilor este mult mai mare si in unele tari chiar nelimitat. De altfel, o parte a discutiilor cu transportatorii a vizat masuri de educare a soferilor in privinta sigurantei rutiere. Situatia din Romania nu este cu mult mai buna, comportamentul in trafic al soferilor ridicand riscuri substantiale", potrivit UNSAR.

In continuare, UNSAR arata ca, in acelasi timp, nivelul despagubirilor pe vatamari corporale si daune morale in Romania este impredictibil, practica instantelor fiind neunitara, iar despagubirile acordate pe acelasi tip de accident fiind foarte diferite ca valoare. "Acest fapt poate constitui, de asemenea, un element de crestere a pretului asigurarii RCA. De aceea, UNSAR a colaborat in ultimul an cu Societatea de Medicina Legala din Romania pentru realizarea unor bareme de evaluare a prejudiciilor nepatrimoniale ca urmare a vatamarilor corporale, propunand un sistem tabelar drept referinta, dupa modelele practicate in alte state europene", potrivit UNSAR.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) au reprosat societatilor de asigurari majorarea tarifelor RCA cu peste 300% in ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane si marfa, inclusiv Taxi.

In acest sens, transportatorii membri COTAR solicita "schimbarea urgenta a algoritmului de calcul a politei RCA, dupa criterii relevante profilului de risc al asiguratului", astfel incat 50% din tariful RCA sa fie determinat de catre caracteristicile tehnice ale autovehicului, iar 50% de cazierul auto al soferul autovehiculului (identificat dupa CNP). "Un asemenea mod de calcul al politei RCA atrage dupa sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, in sensul cresterii responsabilitatii in trafic si implicit, a cresterii sigurantei rutiere", potrivit unui comunicat COTAR.

De asemenea, printre revendicarile transportatorilor se gaseste si "posibilitatea de a fi efectuata reparatia unui autovehicul in cazul unui eveniment rutier acoperit de o polita RCA, in baza propriei asigurari RCA, ulterior, asiguratorul RCA care a achitat dauna sa aiba posibilitatea de regres asupra asiguratorului RCA a persoanei vinovate. In acest fel, se vor modifica criteriile de selectie in momentul achizitiei unei politei RCA, responsabilizand pentru prima data, cumparatorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obligatoriu", spun transportatorii.

Sursa foto: Mikael Damkier / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri