Bancpost si-a majorat portofoliul de clienti de Personal Banking cu 10% anul trecut si pariaza pe pachetul Completto si pe un prag mic de intrare in "clasa premium" pentru a mentine tendinta de crestere si in 2016. Circa 10-20% din clientii bancii au potential sa acceseze zona de Personal Banking, tinand cont si de faptul ca produsul Completto elimina multe dintre comisioanele la operatiunile de baza, dar ofera si beneficii in zona de leisure, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro, Mariana Iosif, Director al Directiei Clienti Personal Banking in cadrul Bancpost.

Ce criterii sa indeplinesti ca sa ai bancherul tau personal

Fiecare banca are propriile criterii de selectie a clientilor de private banking, averea fiind insa cel mai important dintre ele. In cazul Bancpost vorbim de clienti care au active administrate de banca cu o valoare mai mare de 15.000 de euro si venituri lunare de peste 6.000 de lei incasate in conturile bancii.

Bancpost are una dintre cele mai mici limite din piata pentru accesul la serviciile de private banking. Pe de alta parte, cele mai mari banci din piata au praguri de intrare mult mai ridicate, care variaza de la 40.000 de euro, dar pot merge si pana la 250.000 de euro.

Cum se schimba conditiile de creditare si economisire pentru clientii de private banking?

Serviciile de Personal Banking vin cu o serie de beneficii pentru clientii cu venituri peste medie, care decid sa isi lase banii in administrare unei banci, beneficii atat in zona de produse bancare (depozite, produse de investitii, credite), cat si in zona non-financiara.

"Vorbim de o categorie aparte de clienti pe care toate bancile se concentreaza, cu un statut financiar ridicat si care intr-adevar, prezinta potential de a-si dezvolta relatia cu banca, fiind deschisi catre diverse produse si servicii care sa acopere nevoile financiare – ale lor si ale familiilor - si in acelasi timp interesati de produse financiare complexe care sa le asigure o performanta crescuta a portofoliului", precizeaza Mariana Iosif.

Ofertele pe care bancile le propun acestei categorii de clienti, inclusiv ofertele de creditare, sunt personalizate, in functie de istoricul fiecarui client premium in relatia cu banca. Acestia pot beneficia de un flux rapid de analiza si aprobare la credite, iar in cazul produselor de economisire diferentierea nu este neaparat la nivelul dobanzilor, ci la nivelul solutiilor si posibilitatilor de diversificare a portofoliului investitional. Clientii de Personal Banking ai Bancpost pot accesa, in functie de profilul de risc al fiecaruia si de obiective, depozite la termen, conturi de economii, investitii diverse si asigurari cu acumulare.

Practic, acest tip de clienti sunt evaluati in detaliu in vederea intelegerii posibilitatilor de castig si a orizontului de asteptare pe care si-l doresc, urmand ca acestia sa fie fidelizati nu doar prin relatia directa si personala cu bancherul, ci si prin acordarea de avantaje extra care nu sunt neaparat in zona de servicii bancare (discounturi la servicii de sanatate si turism, leisure sau business, acces la evenimente de networking).

Particularitatile clientilor de Personal Banking

Potrivit oficialului Bancpost, clientii din zona de personal banking au venituri peste medie, sunt persoane active, cu un stil de viata alert, care presupune inclusiv calatorii peste hotare, in interes de serviciu sau personal, cu timp liber limitat.

"Plecand de la aceste insight-uri pe care le avem despre clientii nostri in ceea ce priveste asteptarile si nevoile, Bancpost a creat un produs nou – Pachetul Completto – ce cuprinde o serie de servicii bancare utilizate in mod frecvent de catre clienti, la un cost lunar avantajos. Astfel, pachetul include un cont de economii cu dobanda apropiata de cea a depozitelor la termen, tranzactionare digitala in lei gratuita prin internet si mobile banking un card de debit Visa Gold cu retrageri gratuite la bancomatele Bancpost si in strainatate, asigurare de calatorie si beneficii speciale in peste 900 de hoteluri din lume prin Visa Luxury Hotels; oferte premium de finantare cu aprobare rapida, beneficii de lifestyle", spune Mariana Iosif.

Bancpost percepe la pachetul Completto un singur comision, a carui valoare este sub nivelul costurilor aferente produselor bancare accesate individual, dupa cum observati din tabelul de mai jos.

Produs/serviciu Pret standard (lei/luna) Pret in pachetul Completto (lei/luna)
Emitere card Visa Gold 1,6 lei 0 lei
Retragere numerar de la ATM Bancpost 4 lei 0 lei
Retragere numerar de la ATM strainatate 10 lei 0 lei
Administrare cont de economii 6 lei 0 lei
Internet Banking 2,5 lei 0 lei
Mobile Banking 4 lei 0 lei
Transferuri in lei prin Internet/Mobile Banking 7 lei 0 lei
Incasari RON 6 lei 0 lei
Asigurare 2 lei 0 lei
Administrare cont curent 2,5 lei 0 lei
TOTAL comisioane/luna
45,6 lei
20 lei

Bancpost si-a majorat anul trecut portofoliul de clienti in divizia de Personal Banking cu 10%, iar estimarile pentru anul 2016 sunt de mentinere a acestui trend de crestere. "Pentru Bancpost cresterile pe aceasta zona vin atat din interior, din zona de clienti mass, unde un procent de 10-20% din portofoliu are potential de a deveni affluenti, din zonele de business prin actionarii, administratorii companii, cat si din exterior - clienti care urmaresc diversificarea detinerilor pe care le au. Un alt segment dinamic este cel al clientilor premium payroll, cu salarii peste medie zona de middle / top management al companiilor", afirma Iosif.

Citeste si:
Ce salarii platesc Petrom, BRD si celalalte mari companii de pe bursa
Topul salariilor in...
Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
#bankingurban De ce e mai usor banking-ul pentru antreprenori in 2020
Setari Cookie-uri