Clientii bancilor nu sunt foarte interesati sa isi protejeze datele financiare, inclusiv cele de pe smartphone, iar institutiile bancare, companiile de securitate IT, dar si mass-media trebuie sa ajute la informarea si educarea acestora cu privire la securitatea datelor, a declarat Cristian Mustata, Head of Digital Strategy BCR, in cadrul conferintei Banking 2.0, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu EY Romania, Banca Transilvania, BCR si Idea Bank.

Dovada lipsei de interes a consumatorilor pentru a-si proteja datele financiare se reflecta si in numarul foarte mic de gadgeturi care au un antivirus. Daca in randul utilizatorilor de computer, un astfel de sistem de protectie este binecunoscut, numarul telefoanelor mobile cu antivirus este foarte scazut.

„Probabil pentru ca este un lucru relativ nou, iar consumatorii nu au avut timp sa se obisnuiasca cu ideea unui sistem de protectie pentru telefon”, a declarat Dan Demeter, cercetator securitate IT Karpersky Lab.

Educarea consumatorilor privind securitatea datelor trebuie sa porneasca inca de la companiile de securitate, nu doar de la banci, care incearca sa-si informeze clientii cat mai bine cu privire la riscurile furtului de date, a declarat Antim Iordache, director directia Carduri si Online Banking, Idea Bank.

Foto: Ovidiu Udrescu

Citeste si:
O cladire istorica din Bucuresti, transformata intr-un hotel
Palatul BCR din Piata...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Ce castiguri mai aduc fondurile atasate unei asigurari unit-linked