Educatia financiara ar trebui sa vizeze, in primul rand, explicarea nevoii de economisire si mai putin pe promovarea unei anumite categorii de produse. Marius Popescu, director general al NN Asigurari de viata, a vorbit in emisiunea WALL-STREET 360 despre importanta educatiei si cum ar trebui facuta.

In Romania, NN activeaza in 3 directii: asigurari, pensii si managementul investitiilor, astfel ca, in programele educationale, focusul este pe toate aceste zone. In ultima perioada, NN s-a concentrat mai mult pe educatia financiara pentru pensii, datorita tendintelor demografice si a importantei pensiilor in contextul actual. Un exemplu in acest sens este site-ul pensiopedia.ro, adresat in special tinerilor.

NN face educatie one-to-one si in procesul de vanzare a produselor, mai exact in faza de prevanzare, cand consultantii explica potentialior clienti nevoia de economisire. Cum este perceput acest proces educational?

“Imi amintesc ca eu nu am fost obisnuit din copilarie sa am un buget, sa imi planific banii, am invatat acest lucru mult mai tarziu in viata. Cred ca acest lucru este valabil pentru multi dintre noi. Din acest motiv, primul contact al consultantilor cu oamenii se opreste de o reticenta. A doua bariera este indicatia comerciala, pentru ca oamenii stiu ca vorbesc cu un reprezentant al unei companii de asigurari de viata, cu un profesor. Dar, dupa ce se depasesc aceste doua momente, devin mult mai receptivi, fiind foarte important si modul in care li se explica sau momentul discutiei raportat la prioritatile lor”, a explicat Marius Popescu.


Urmareste emisiunea integral pentru mai multe informatii despre educatia financiara.


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Nu stii pe ce se duc banii? 4 obiceiuri pentru sanatatea financiara