Numarul de tranzactii contactless efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard si Maestro a crescut in Romania cu peste 500% in 2015 fata de 2014, iar sumele tranzactionate cu carduri contactless au crescut de peste zece ori, una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Europa, potrivit unui raport publicat marti de operatorul de carduri Mastercard.

Avansul platilor contactless a fost sustinut de cresterea numarului de POS-uri pe care se pot face plati cu carduri contactless la retaileri, sisteme de transport public, industria de curierat, operatori de vendomate (automate de cafea sau alimente) sau festivaluri culturale, conform News.ro.

Intr-o perioada de doar trei luni, ponderea platilor contactless din totalul tranzactiilor a crescut de la 2,7% pana la 40% in cazul anumitor comercianti, potrivit unor date Mega Image publicate in 2015 si publicate in comunicat. Numarul de carduri Mastercard si Maestro din Romania a crescut cu peste 30% intre 2011 si 2016, avansul sustinut de cresterea gradului de adoptie al noilor tehnologii din ecosistemul platilor electronice, precum tehnologia contactless, si extinderea bazei de acceptare a cardurilor la nivelul pietei.

“Piata cardurilor din Romania a inceput sa isi arate deschiderea pentru o crestere masiva a platilor electronice, daca luam in considerare evolutiile recente din mediul de afaceri, dar si din spatiul public, pe marginea dezvoltarii metodelor moderne de plata disponibile consumatorilor din Romania” a declarat directorul general al Matercard Romania, Cosmin Vladimirescu. Potrivit unor date publicate in luna mai de Visa Europe, una din zece plati cu cardul procesate de Visa in Romania este contactless.

Sursa foto: Kritchanut / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri