Proprietarii de camioane care platesc chiar si 20.000 de slei pentru politele RCA vor avea cel mai mult de castigat din inghetarea preturilor de catre guvern, in timp ce soferii cu istoric de dauna bun si firmele de asigurari vor avea cel mai mult de pierdut in urmatoarele sase luni in care se aplica masura inghetarii preturilor, princpalul risc fiind plata daunelor cu intarziere, a declarat, pentru News.ro, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), Bogdan Andriescu.

Guvernul a aprobat, recent, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanta de Urgenta care impune inghetarea preturilor RCA pentru sase luni, prin fixarea unor preturi maxime de catre ASF.

Pretul maxim al politei RCA pentru un camion cu masa peste 16 tone, inmatriculat pe firma, va fi de 7.534 lei, iar acest nivel ii va avantaja pe patronii de firme care platesc mult mai mult in acest moment, explica reprezentantii brokerilor de asigurari.

”Cei 3% dintre soferii de camioane de peste 16 tone care platesc acum un tarif RCA de circa 20.000 de lei vor fi cei mai avantajati. De cealalta parte, avem soferi care platesc si 2.800 de lei sau 4.000 de lei”, a spus Andriescu.

Brokerii de asigurari sunt o parte fundamentala a pietei de asigurari, in conditiile in care, in 2015, in jur de 60% din polite au fost vandute in Romania prin intermediul lor, potrivit datelor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF).

Potrivit specialistilor din piata, chiar daca tarifele fixate sunt considerate maxime, este de asteptat ca toti asiguratorii de pe piata sa vanda politele doar la pretul maxim, pentru a reduce pierderile cauzate de inghetarea preturilor.

In plus, firmele de asigurare isi vor vedea diminuate brusc veniturile, iar unele vor fi obligate sa faca majorari de capital sau sa renunte sa mai vanda asigurari RCA.

Este posibil sa vedem intarzieri la plata despagubirilor in aceste sase luni, pe fondul diminuarii veniturilor, o procedura de majorare de capital dureaza”, a explicat Andriescu.

Presedintele UNSICAR considera ca aceasta masura, luata sub presiune, inainte de alegeri, a creat o distorsiune a intregii piete.

Brokerii de aigurari avertizeaza ca decizia guvernului de a ingheta preturile poate fi interpretata ca fiind una in sprijinul soferilor neglijenti, care au produs multe daune.

”Trebuie introdus un cazier pentru fiecare sofer, astfel incat, atunci cand se muta de la firma la alta, angajatorul sa stie exact ce daune a produs acesta in trecut. In plus, ar trebui sa existe un sistem de punctaj care sa fie folosit atunci cand se stabilesc salariile, astfel incat soferii buni, care nu produc daune, sa aiba salarii mai mari si sa fie incurajati”, a afirmat Andriescu.

Firmele de asigurari din Romania au sesizat Comisia Europeana, prin uniunea UNSAR, care le reprezinta interesele, impotriva masurii Guvernului de a ingheta preturile asigurarilor.

Firmele care vand polite peste preturile maxime fixate de Guvern risca amenzi cuprinse intre 1.000 lei si 50.000 lei, la care se pot adauga sanctiuni complementare decise de catre ASF.

Pe piata RCA au ramas acum doar opt jucatori: Euroins, City Insurance, Allianz-Tiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama si Uniqa.

Firma cu capital austriac Grawe, care isi anuntase intrarea pe piata RCA in luna octombrie, nu a mai dat niciun semn ca ar fi interesata sa intre in piata intr-o perioada agitata, cu preturi inghetate.

Insa piata RCA din Romania functioneaza atipic, fiind active cu adevarat, in realitate, doar cel mult patru companii - Asirom, EuroIns, City Insurance si Omniasig -, de care depind si castigurile brokerilor.

Restul companiilor prezente pe piata RCA nu sunt interesate interesate sa vanda polite decat pe unele segmente, astfel ca anuntau pana acum preturi foarte mari.

Insa inghetarea preturilor risca sa genereze distorsiuni in piata si sa aduca clienti nedoriti firmelor neinteresate de RCA, asa ca acestea au anuntat scaderea unilaterala a comisioanelor brokerilor - la 1-2%, in cazul Generali si Allianz-Tiriac.

Din cauza comisioanelor prea mici, brokerii nu vor fi interesati sa promoveze politele firmelor neinteresate sa opereze pe piata intr-o perioada de preturi fixate artificial de catre stat.

In piata comisioanele s-au redus pe toata linia, ajungand intre 1% si 10%, astfel ca unii brokeri vor renunta sa mai vanda polite RCA, potrivit asociatiei care le preprezinta interesele.

Sursa foto: Christian Mueller/ Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri