"Noi am decis relativ tarziu sa intram pe Prima Casa, in urma cu 3 ani, si am preferat sa nu o facem cand erau creditele in euro. Acum, la 10% avans, avem in continuare multi clienti care intreaba de Prima Casa, insa produsul este foarte apropiat de creditul clasic ipotecar unde avansul este de 15%", a adaugat CEO-ul ING Bank.

ING Bank a inregistrat in 2016 un profit net de 474 mil. lei, cu 42% mai mare decat in 2015, cresterea fiind influentata de vanzarea participatiei la Visa Europe. In ceea ce priveste creditarea, banca a inregistrat o crestere cu 22%, in timp ce piata a fost relativ stabila (+1%).

Banca a ajuns la 1 milion de clienti individuali activi, pe parcursul anului 2016 reusind sa atraga 270.000 de clienti noi, cu 21% mai mult fata de 2015. Din cei 1 milion de clienti individuali, peste 500.000 isi incaseaza salariul la ING. In ceea ce priveste segmentul IMM, ING a depasit un prag, acela de 10.000 de clienti, cu 23% mai mult decat in 2015.

In ceea ce priveste costurile, in 2016, au crescut la 665 milioane lei, cu 16% mai mult fata de anul trecut, fiind in principal influentate de cresterea afacerii, a investitilor in infrastructura IT, in dezvoltarea de aplicatii, costurile cu noi angajati si costurile de reglementare. Costurile de risc au crescut la 92 milioane lei, de la 55 milioane lei in 2015, insa intr-un profil de risc bine controlat; rata creditelor neperformante a continuat sa scada, ajungand la 3,6% in 2016, de la 4,3% in 2015. Raportul cost/venituri a scazut la 50%.