"Pentru aceasta categorie speciala, analiza prevederilor legislative de pe alte piete mature (ex. Austria, Belgia) indica abordari precum posibilitatea apelarii la o asociatie a asiguratorilor in situatia in care tariful de prima depaseste un anumit prag. In urma determinarii de catre aceasta asociatie a unui tarif aferent riscului ridicat, contractul de asigurare este repartizat pe baza unor criterii, care pot sa tina cont de cota de piata, catre o societate de asigurare membra a asociatiei. In Romania, acest proces ar putea fi gestionat de catre BAAR", potrivit unui comunicat ASF.

Fraza este ambigua si nu ofera prea multe detalii, lasand loc de interpretari, dar ideea nu este noua. Misu Negritoiu a anuntat recent la o conferinta de presa faptul ca printre masurile pregatite de ASF in acest an pentru stabilizarea piete de asigurari RCA se numara reorganizarea Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din Romania (BAAR), a bazei de date CEDAM, dar si scheme de absorbtie a varfurilor de prime, prin intermediul unei societati de asigurari - sub managementul BAAR - care sa preia in asigurare clientii neasigurabili si refuzati de catre societatile de asigurari, din cauza frecventei ridicate a daunelor, asa cum este cazul unor transportatori.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont
Sursa foto: loraks / Shutterstock