"Este dificil de inteles, cum vrei sa rezolvi o problema a transportatorilor, care au businessuri profitabile in acest moment, generand disparitia unei intregi bresle de meserii si afectand peste 100.000 de persoane. Este afectata o intreaga familie, daca unul dintre membrii ei isi pierde locul de munca. Plafonarea cheltuielilor administrative RCA prin lege la 25% genereaza o uriasa problema sociala in piata de brokeraj de asigurari, prin disparitia a 30,000 de locuri de munca, dar are ca efect si continuarea infrigementului. Plafonarea tarifelor sau plafonarea cheltuielilor, prin lege, intr-o economie de piata europeana nu este permisa", a declarat Viorel Vasile, presedinte PRBAR.

In opini sa, cu exceptia tarilor nordice, unde datorita specificului zonei (distante mari, locuitori putini, dezvoltare online) nivelul de costuri este de 25%, in toata Europa civilizata avem costuri de administrare de 35% - inclusiv in Austria, tara copiata ca model RCA, dar este similar si in tarile din jurul nostru - Ungaria, Bulgaria, s.a.m.d..

"Orice lege de asemenea anvergura, cu un impact social devastator pentru o breasla, trebuie sa aiba un studiu de impact inainte de aplicare. Avem confirmarea ca nu s-a facut acest lucru, mai mult, domnul Leonardo Badea, presedinte al Comisiei Buget, Finante si Banci ne-a confirmat ieri ca brokerii nu au fost la discutii nici in Senat si nici pana in prezent. I-am precizat ca Patronatul Roman al Brokerilor s-a infiintat abia in ianuarie 2017, deci nu putea participa la dezbaterile de anul trecut", mai spune Viorel Vasile.

El arata ca de 10 ani, in Romania, companiile de asigurari au cedat de buna voie distributia RCA catre brokeri. "Practic 80% din vanzarile RCA sunt facute de cei 30,000 de asistenti in brokeraj. Costurile de distributie ale brokerilor sunt evident mai mici decat ale asiguratorilor, fiind de 8-10% in acest moment.

Sursa foto: Anneka / Shutterstock