"In momentul de fata in Romania, exista foarte multe companii (aproape 60%) care au facut pasi foarte mici inspre digitalizare, iar un alt procent (24%) sunt extrem de minimaliste in abordarea digitalizarii, ceea ce ne arata ca discutiile sunt efervescente, actiunile sunt retinute, iar abordarea este mai degraba conservatoare", a punctat Badea, pe marginea barometrului digitalizarii din Romania, realizat de Valoria.

Companiile traditionaliste, aflate la baza procesului de transformare digitala, sunt cele care nu dispun de tehnologii pentru utilizarea eficienta a datelor digitale din companie. Este treapta cea mai de jos dintr-o structura cu 5 niveluri si, dupa reiese din studiul Valoria, 23% dintre companiile chestionate sunt traditionaliste, cu mult peste media la nivel mondial. Si mai multe (37%) sunt incepatoare in procesul de transfomare digitala, in acest caz decalajul fata de ce se intampla la nivel global fiind si cel mai mare.

companii traditionaliste - studiu Valoria

Specialistul Valoria a explicat ca aceasta impartire pe niveluri, realizata dupa un model international, tine cont de intensitatea digitalizarii (cat de mult acceseaza companiile tehnologia), dar si de intensitatea management-ului digital (cat de mult integreaza liderii tehnologia in activitatea de zi cu zi).

Costache, Samsung: Segmentul...
Citeste si: Costache, Samsung: Dinamica diferita a segmentului premium in Romania

Lipsesc liderii care sa ghideze compania in transformarea digitala

Din punct de vedere al coordonarii procesului de digitalizare, studiul Valoria a scos la iveala faptul ca 7 din 10 companii nu au un lider sau un membru al conducerii companiei care sa fie "sponsorul" procesului de transformare digitala.

Pe de alta parte, si aici situatia este si mai dramatica, 63% dintre liderii din companii nu au competentele digitale necesare pentru a conduce o astfel de transformare in companiile proprii.

Elena Badea a enumerat si o serie de pasi, incipienti, pe care o companie traditionalista ar trebuie sa ii faca pentru a se incadra pe calea transformarii digitale a companiei:

  • sa isi selecteze o tehnologie, mobile sau cloud, care este relevanta pentru domeniul lor de activitate
  • sa analizeze aceasta tehnologie, luand in calcul si ajutorul unui consultant
  • sa porneasca la o implementare de tip pilot, daca prefera o abordare conservatoare
  • in urma lectiilor invatate din abordarea de tip pilot, sa se gandeasca la ce au de facut la nivelul intregii companii
  • sa faca ajustarile necesare si sa implementeze si unele lucruri particulare, relevante pentru companie
  • in final, in baza acestui proces, sa articuleze viziunea de transformare strategica a companiei
  • sa isi maximizeze beneficiile si sa aiba un roadmap, o harta de parcurs in transformarea digitala a companiei

Nicoleta Radu (PAID): Peste 7...
Citeste si: De ce nu isi asigura romanii casele? Ce rol au autoritatile?