Noua lege, intrata in vigoare in data de 12 iulie 2017, aduce o serie de solutii pentru reasezarea pietei asigurarilor pe coordonate viabile, in vederea eliminarii dezechilibrelor manifestate in trecut, care au fost de altfel si sanctionate de Legea Concurentei. De exemplu, tariful de referinta reprezinta un castig pentru piata de asigurari din Romania, a spus Leonardo Badea, la prima declaratie publica de la momentul preluarii pozitiei de presedinte al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), odata cu cea de-a doua sesiune a dezbaterilor pentru definitivarea Proiectului de Norma privind asigurarile auto din Romania, pentru aplicarea noului cadru al pietei asigurarilor dat de Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto.

"Legea 132/2017 introduce o serie de abordari moderne, fiind structurata in jurul nevoilor consumatorului. Printre cele mai importante repere pe care acest act normativ le stabileste se numara tariful de referinta, o institutie cu noi roluri si responsabilitati - BAAR, conceptul clientului cu risc ridicat si decontarea directa", a declarat Leonardo Badea (foto).

El arata ca "importanta stabilirii unor noi reguli de functionare a pietei RCA este data de caracterul obligatoriu al asigurarii de raspundere civila auto, care induce o responsabilitate stricta si nenegociabila in relatia cu consumatorul pentru toti cei care au un rol determinant in acest sistem - asiguratori, brokeri sau service-uri auto".

La dezbatere au participat asociatii de protectia consumatorilor, UNSAR, transportatori, brokeri si service-uri auto, precum si alte asociatii alaturi de care ASF, care au pe parcursul celor doua sesiuni de dezbateri publice clarificarea unor aspecte cum ar fi: reglementarea elementelor contractului RCA, inclusiv reinnoirea acestuia; formatul politei de asigurare; reglementarea conditiilor si criteriilor de autorizare si practicare a asigurarii RCA pe teritoriul Romaniei; criteriile de risc si instrumentele utilizate in calculul tarifului de prima; asigurarile RCA aplicabile asiguratilor cu risc ridicat; modalitatea de avizare si inregistrare a personalului care efectueaza constatarea daunelor; reglementarea modalitatii de constatare, evaluare, stabilire si plata a despagubirilor; modalitatea de decontare directa; reglementarea criteriilor de aplicare a sistemului bonus-malus; facilitati si penalitati aplicabile asiguratilor.

Citeste si: Ce valoare ar putea avea Factorul "N"

Transportatorii rutieri s-au...
Citeste si: De ce s-au coalizat transportatorii rutieri in jurul conducerii ASF

"Reglementam elementele contractuale ale RCA, inclusiv posibilitatea reinoirii acestuia, reglementam formatul politei de asigurare, conditiile si criteriile de autorizare si practicare a RCA, criteriile de risc si instrumentele utilizate atunci cand calculam tariful de referinta. Este un castig tariful de referinta pentru piata de asigurari din Romania", a mai spus Leonardo Badea.

In urma discutiilor din Parlament, participantii au convenit asupra faptului ca cea mai ridicata clasa de bonus sa ofere o reducere de 50% (fata de 32% in prezent) la achizitia politei RCA, in timp ce, clasa cea mai ridicata de malus ar aduce o penalizare de 180% (fata de 32% in prezent), Initial, modificarea propusa pentru soferul cu mai mult de doua daune intr-un an era de 200%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Badea, ASF: Prima medie RCA anualizata a scazut cu 12%