Problemele cu care se confrunta companiile pe piata fortei de munca le detremina sa ia masuri pentru a-si pastra angajatii. De aceea, cele mai multe sustin ca vor mentine salariile nete ale angajatilor in 2018, dupa intrarea in vigoare a modificarilor la Codul Fiscal care prevad si mutarea contributiilor sociale de la angajator la angajat. Cu toate acestea, majorarea salariului brut nu este singura optiune. Spre exemplu, compania Apa Nova analizeaza mai multe variante pentru mentinerea salariului net al salariatilor.

“Am luat decizia de a pastra salariul net al angajatilor si suntem in stadiul in care analizam diferitele variante posibile de implementare. In acest sens, derulam un proiect extins, pe diferite variante, la care participa o echipa de experti si consultanti interni si externi”, a explicat Irina Munteanu, chief financial officer (CFO) al Apa Nova Bucuresti.

Multe companii care au participat la sondaje de opinie pe aceasta tema au anuntat ca, desi vor lua masuri pentru mentinerea salariului net la nivelul din 2017, vor evita, in prima faza, majorarea salariului brut, de teama ca masurile ar putea fi reversate. In schimb, se gandesc sa acorde angajatilor sporuri, prime sau alte forme de venit, pentru a mentine salariul net, pana la clarificarea situatiei.

Reprezentantii Apa Nova spun insa ca, in prezent, iau in calcul doar legislatia care este in vigoare, respectiv Ordonanta de modificare a Codului Fiscal adoptata de Guvern.

“Revenim la conceptul de responsabilitate si profesionalism, care ne ghideaza si care ne impune sa tratam fiecare actiune a noastra in baza cerintelor legale in vigoare. Astazi stim ca acestea sunt prevederile, la acestea ne raportam si in baza acestora actionam. Daca in viitor acestea vor fi modificate, vom analiza situatia la momentul respectiv”, a explicat Irina Munteanu.

Potrivit acesteia, decizia Apa Nova de a pastra salariul net al angajatilor sai la acelasi nivel a fost luata avand ca premiza de baza responsabilitatea. “Vorbim despre responsabilitate fata de angajatii Apa Nova Bucuresti care trebuie sa stie si sa simta ca angajatorul lor este o companie solida, pe care se pot baza si care este in permanenta in cautarea de solutii optime in beneficiul tuturor”, mai spune reprezentanta companiei.

Mutarea contributiilor nu pune probleme de cost companiei

Pe de alta parte, Irina Munteanu sustine ca implementarea masurilor nu pune probleme de cost companiei. “Evolutia companiei in ultima perioada, precum si investitiile facute in modernizarea si fluidizarea fluxurilor si proceselor interne, cu o puternica componenta digitala, ne permit o anumita usurinta si lejeritate, inclusiv pe componenta financiara, in implementarea acestei schimbari. In principal, analizam aceasta schimbare prin prisma costului de oportunitate. Deci vom masura pierderile din variantele sacrificate, raportate insa la 'castigul' generat de alegerea facuta”, a mai spus CFO-ul Apa Nova.

De asemenea, componenta digitala prmite o viteza de reactie rapida, astfel incat, odata luata decizia cu privire la maniera de implementare, alinierea la noul sistem se va face in ritmul impus de urgenta obiectivului, si anume acela ca salariile nete ale angajatilor nostri sa nu fie afectate, a subliniat Irina Munteanu.

Guvernul a decis, prin Ordonanta de Urgenta, ca de la 1 ianuarie 2018 contributiile de sanatate si pensie sa fie trecute integral de la angajator la angajat. Aceasta masura va duce la reducerea salariilor nete ale angajatilor, in cazul in care angajatorul nu majoreaza brutul angajatilor cu cel putin 20%.

Premierul Mihai Tudose a anuntat deja ca unele din masurile cuprinse in Ordonanta amintita vor fi modificate in Parlament, astfel ca reprezentantii companiilor sunt inca in expectativa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri