"Vom introduce tot mai multe produse 100% digitale pe care le vei putea accesa fara sa mai intri in sucursala. Vom merge si in afara banking-ului, cu diferite concepte, asa cum a fost ING Bazar", a precizat Michal.

2018 poate fi anul lansarii platilor mobile! De ce nu a trecut ING de faza de pilot, pana acum?

Fara sa dea multe detalii, Michal a precizat ca ING lucreaza la un sistem de plati mobile, dar trebuie sa gaseasca acel element care sa incurajeze cu adevarat clientii sa faca plati folosind doar telefonul mobil. Posesor de iPhone, polonezul de la conducerea ING foloseste deja un sticker atasat telefonului, prin care poate sa plateasca contactless la comerciantii din Romania.

Pana la intrarea Apple Pay in Europa de Est, banci din Polonia au gasit solutia tehnica de a atasa un dispozitiv NFC de tip SIM la telefonul mobil. Pe de alta parte, Android Pay este diponibil in cateva tari europene si, in teorie, devenind client al unor banci din strainatate poti beneficia de serviciul de plati mobile al gigantului Google.

Nu cred ca am ratat trenul, dar cred ca este relevant sa avem ceva care depaseste doar functionalitatea de plata cu telefonul mobil. Nu stiu inca ce este, dar vom testa multe lucruri. Acest SIM card pe telefonul mobil este o solutie, este un lucru cool pentru angajati, care pot cumpara cu telefonul la cantina, dar deocamdata doar atat. Trebuie sa ne uitam la valoarea adaugata, nu doar la inovatie - Michal Szczurek

Daca vrea, Guvernul poate...
Citeste si: Daca vrea, Guvernul poate digitaliza Romania in 4 ani! De ce nu vrea?

"Nu spun ca nu credem in platile mobile, dar daca ne uitam la Google Pay sau Apple Pay, chiar si in tarile in care sunt folosite, aceste servicii nu au prins asa de bine. Utilizarea este marginala si cred ca diferentele dintre cardul contactless si plata cu smartphone-ul nu sunt atat de mari", a subliniat Michal, adaugand ca o banca trebuie sa aduca ceva in plus pentru a determina clientii sa foloseasca platile mobile cu adevarat.

Michal Szczurek, ING Bank: combinatia de clienti digitali si zero costuri este una naturala

Intrebat ce a contribuit mai mult la atragerea unui numar tot mai mare de clienti, care au decis sa isi mute salariul la ING, oferta ING Card Complet cu zero comisioane sau platforma digitala, CEO-ul a explicat ca "cel mai probabil a fost un mix de avantaje", iar combinatia de clienti digitali si zero costuri este una naturala.

"Daca oferi comisioane zero si tot trebuie sa platesti pentru sucursale, nu mai este sustenabil. Pentru noi cele 2 elemente se imbina si putem oferi aceste preturi competitive", a mai spus Michal.

Pe de alta parte, managerul ING recunoaste ca pentru clienti usurinta in utilizarea aplicatiei de online banking conteaza tot mai mult. Asteptarile clientilor in zona digitala cresc mult mai repede decat cele pe care le au cu privire la sucursale, ceea ce pune presiune mare pe orice banca. "Trebuie sa intelegem ca usurinta in utilizarea aplicatiilor conteaza enorm, pentru ca, de fapt, concurezi cu aplicatii care se afla pe ecranul principal al smartphone-ului tau: Instagram, Facebook, Booking, etc.

Banca moderna in ochii...
Citeste si: Cum vad romanii banca moderna? Este cea de care "scapi" repede!

Nu concurezi cu alte banci, pentru ca un client normal nu are inca 5 aplicatii bancare instalate asa cum am eu. Nu este suficient sa fii mai bun decat alte banci, ci trebuie sa concurezi la nivel global, pentru ca acestea sunt experientele pe care le compara userii. Mai intai deschid Instagram-ul si apoi Home'Bank-ul. Pe Instagram vad o poza instant, iar pe Home'Bank trebuie sa astepte? Acest lucru nu ar fi acceptabil.

Michal spune ca in Romania are carduri de la 6 banci si, pe baza unei experiente recente, intelege cat de importanta este simplitatea in utilizarea serviciilor bancare. "Mi-am schimbat telefonul recent si dupa asta am reusit sa imi deschid aplicatiile mobile doar in cazul a 2 banci, dintre care una este ING. Daca atunci cand iti schimbi telefonul, si o faci la 1-2 ani, trebuie sa cauti contractul initial cu banca, pe care este trecut un cod de utilizator, acesta este aspectul pe care nu poti sa il explici clientului in reclame, nici macar in conversatii, dar este experienta care il marcheaza cu o banca", a concluzionat seful ING Bank Romania.

Sursa foto: ArthurStock_Shutterstock