Platforma bancara digitala dezvoltata de catre startup-ul fintech al Erste Group Bank, denumita George, isi face intrarea treptat pe pietele in care grupul este activ, urmand ca in lunile urmatoare sa ajunga si la clientii BCR, banca din Romania parte a grupului Erste.

Platforma are peste 1,5 milioane de utilizatori in Austria, peste o treime din totalul utilizatorilor de banking online din tara, in timp ce in Republica Ceha, unde a avut loc lansarea preliminara, peste 300.000 de persoane isi gestioneaza economiile prin intermediul platformei "George", conform unui comunicat de presa emis de catre BCR.

Platforma a fost conceputa pe baza viziunii clientilor si poate fi personalizata, oricine avand posibilitatea de a-si crea propria versiune adaptata nevoilor bancare specifice, se mai arata in comunicatul de presa.

Acest proces are loc in contextul intrarii in vigoare a directivei de plati PSD2, care va permite oricarui furnizor extern de servicii financiare sa se conecteze la sistemele bancare, astfel ca platile online si piata serviciilor de informatii cu privire la conturi se va deschide pentru noii actori ai acestei piete.

"Suntem convinsi ca viitorul banking-ului va fi construit in jurul platformelor - iar Directiva PSD2 ce a intrat in vigoare in acest week-end va accelera acest lucru. Inca de la inceput, am abordat platforma George cu un spirit inovativ si deschis care ne permite sa facem noi parteneriate cu terte parti si sa adaugam valoare serviciilor oferite clientilor nostri. Astfel, actuala tendinta de <platformizare> nepermite sa ne valorificam din plin punctele forte: ambitia noastra este sa construim un fel de iTunes store al finantelor europene", a declarat a declarat Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group.