"Prestatorul face, deseori, ce si cum crede acesta fara nici o capacitate a asiguratorului de a controla seriviciul final. Din 100 de cazuri sesizate de catre angajatori, raportate la modul in care functioneaza sau se deruleaza contractele de asigurari de sanatate, o pondere de 90% dintre ele au legatura directa cu felul in care clinica privata, la care angajatul a apelat, a prestat serviciile la care clientul se astepta. Daca nu sunt multumiti, nu vor repeta cumpararea, iar satisfactia clientilor de asigurari de sanatate este legata strict de prestatia clinicilor medicale", a declarat Gheorghe Grad (foto).

El arata ca majoritatea clientilor care depun sesizari se plang de intervalul mare de timp de asteptat pana la o urmatoare programare, care poate ajunge si la trei saptamani, de situatii in care asiguratul nu a fost identificat in sistem sau de zecile de minute petrecute la telefon pentru a fi preluat de call-center. "A doua problema este legata de calitatea serviciilor. Eu sunt absolut socat, fiind un consumator de servicii medicale private, de modul in care unii medici se uita la ceas sa vada daca a trecut timpul pe care ti l-a alocat. Apoi, te duci acolo pentru un fas de durere si iesi cu 40 de analize si 30 de alti doctori care sa te investigheze", a mai spus Gheorghe Grad.

In opinia sa, cele mentionate constituie lucruri de care un asigurator nu poate sa raspunda, deoarece acesta nu ofera medicul, ci doar acopera costul serivciului medical pe care clientul il solicita, in niste limite financiare. "Prestatia serviciului medical o face altcineva. Similar, asiguratorul nu poate sa raspunda de calitatea vopselei aplicata pe o tabla inlocuita intr-un service auto, pentru ca nu asiguratorul se ocupa de vopsirea acesteia".

Cu toate acestea, "clientul aproape intotdeauna percepe aceasta problema la nivelul asiguratorului. In mod paradoxal, dintre toti factorii implicati, clinica medicala ajunge pe ultimul loc in randul celor vinovati. Este in acelasi timp logica abordarea, deoarece respectivul client considera, pe buna dreptate, ca nu este problema lui cu ce parteneri lucreaza asiguratorul. De altfel, asiguratorii trebuie sa se asigure ca acei parteneri sunt functionali inainte sa vinda un produs, asa cum clientul se asteapta sa se intample", adauga seful SRBA Broker.

CNAS: Persoanele ce...
Citeste si: Precizari CNAS pentru cei cu venituri din activitati independente

Nu in ultimul rand, Gheorghe Grad apreciaza ca o cauza a deselor reclamatii din partea clientilor legate de serviciile clinicilor medicale private ar putea fi reprezentata si de competitia dintre abonamentele medicale, vandute de clinici, si asigurarile de sanatate private.

"Exista chiar o renumita clinica medicala care nu incheie contracte cu nici o companie de asigurari, considerand asiguratorii drept concurenti ai acesteia. Este insa foarte gresita abordarea, pentru ca pierd un segment important de clienti. Intr-un final, negociezi pretul unui serviciu, iar asiguratul este ca oricare al client de pe strada. De altfel, un asigurator poate oferi un flux mai mare de clienti, decat cei individuali, de pe urma abonamentelor medicale", conchide Gheorghe Grad.

Sursa foto: 1asig.ro