Daniel Tudor, vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), a anuntat ca programul cu Banca Mondiala de informatizare a Fiscului este intr-o faza intarziata, insa institutia se afla in dialog pentru a gasi solutii, scrie Agerpres.

Anuntul facut de Daniel Tudor a avut loc in cadrul unei conferinte organizate de PwC Romania.

"Dorinta noastra si nevoia este de a digitaliza cat mai mult activitatea ANAF, de a avea o interfata facila si un dialog, intr-un viitor scurt, pe internet. Avem nevoie sa finantam masiv zona IT. La sfarsitul anului trecut s-a luat decizia ca Directia nationala de tehnologia informatiei sa fie de interes strategic, sa fim mai eficienti in achizitii. In ceea ce priveste programul cu Banca Mondiala, este intr-o faza destul de intarziata. Este o constatare pe care am facut-o anul trecut. Suntem in dialog pentru a gasi solutii in sensul in care avem nevoie de finantare pe zona asta ca de aer", a precizat Tudor.

Acesta a adaugat ca ANAF are un interes deosebit pentru informatizare, respectiv pentru investitiile din aceasta zona.

Infrastructura IT a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost afectata de diminuarea cheltuielilor de investitii din ultimii ani, situatia actuala fiind critica, se arata in raportul Curtii de Conturi pe anul 2016.

Citeste si:
ANAF a amendat sute de firme in cadrul controalelor pe case de marcat
ANAF a amendat sute de firme...

"Pentru bugetul pe anul 2016, ANAF a fundamentat necesarul de credite destinate cheltuielilor de capital la un nivel initial de 118,94 milioane lei, dar prin rectificare bugetara a fost retrasa suma de 83,967 milioane de lei, creditele bugetare definitive destinate investitiilor, in suma de 34,979 milioane lei, inregistrand un nivel al executiei bugetare, prin platile efectuate, in suma de numai 11,998 milioane lei, de numai 34,3%. Diminuarea cheltuielilor de capital din ultimii ani a afectat in mod special infrastructura IT a ANAF, starea actuala fiind critica. ANAF detine o infrastructura IT si de comunicatii invechita si neperformanta, pentru care nu s-au mai efectuat investitii semnificative din anul 2013", se arata in documentul citat.

In plus, strategia IT a ANAF pe perioada 2016-2020 nu a fost aprobata, la data auditului fiind elaborate doua forme ale documentului, dar niciuna dintre ele nu este aprobata, precizeaza raportul.

"In lipsa unei strategii, nu se cunosc obiectivele pe termen scurt, mediu si lung, conditii in care referatele de necesitate cu valori semnificative, intocmite si inaintate de Directia Generala de Tehnologia Informatiei (DGTI) catre DGIAPSI (structura de achizitii a ANAF) in perioada 2013-2016, nu au fost aprobate de conducerea ANAF. Lipsa investitiilor, concomitent cu incarcarea permanenta a capacitatilor de calcul si stocare din Centrul de Date Primar (CDP) si Centrul de Date Secundar (CDS), precum si cresterea exponentiala a cerintelor pentru noi aplicatii IT au condus la aparitia unor disfunctionalitati ale sistemului IT, constatate in misiunea de audit financiar", informeaza raportul.

Citeste si:
Ce se schimba la ANAF, in afara de sef?
Schimbarea presedintelui...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Oficial Finante: Casele de marcat electronice salveaza bugetul!