La doi ani de activitate, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) raporteaza o crestere record a numarului de dosare in lucru la conciliatori sau deja finalizate, de aproape 10 ori in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2017. Circa 90% dintre solicitari au vizat probleme cu creditele contractate, se arata intr-un comunicat al CSALB.

Astfel, in primele trei luni ale acestui an, au fost inregistrate 175 de dosare, fata de 19 dosare inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce arata interesul crescut din partea consumatorilor si a bancilor de a participa la proceduri de solutionare alternativa a diferendelor.

"Incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, activitatea CSALB s-a intensificat, trend confirmat si in 2018. Tot mai multi consumatori apeleaza la CSALB in demersul lor de solutionare a diferendelor pe care le au cu comerciantii din sistemul financiar – bancar. Acest lucru s-a intamplat concomitent cu o deschidere tot mai mare a bancilor spre procedurile de conciliere. Astfel, ne bucuram sa vedem ca ambele parti au inteles rolul CSALB, precum si beneficiile procedurilor SAL”, a declarat Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB.

Dintre cele 175 de dosare formate in anul 2018, 74 de dosare sunt deja solutionate favorabil, adica partile s-au inteles in urma negocierilor, si doar 5 dosare s-au finalizat printr-o incheiere (partile nu au ajuns la un acord). Asadar, aceste 79 de dosare finalizate inseamna aproape jumatate din numarul inregistrat in tot anul 2017. Alte 94 de dosare sunt acum in diverse faze de solutionare. Aceste cifre arata ca atat consumatorii cat si comerciantii au inteles beneficiile solutionarii amiabile si sunt dispusi sa rezolve litigiile in acest mod.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar a gestionat in primul trimestru 633 de solicitari scrise, dintre care 310 au fost cereri conforme primite de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o banca sau cu un IFN cu sediul in Romania, de peste trei ori mai multe fata de T1 2017. Consumatorii par sa fie din ce in ce mai informati cu privire la activitatea Centrului, doar 17 dintre cererile din primul trimestru fiind neconforme.

In acest an, numarul cererilor clasate a coborat la aproximativ 25% din numarul de solicitari conforme, o scadere semnificativa comparativ cu anii anteriori. In 2017, cererile clasate au ajuns aproape de 50%, iar in 2016 acestea erau la nivelul de 75% din numarul total de solicitari conforme.

In primele trei luni ale anului, 90% dintre solicitari au vizat probleme cu creditele contractate, in timp ce restul de 10% au avut ca obiect neintelegeri in ceea ce priveste depozitele bancare, contul curent, transferuri bancare sau leasing.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor din domeniul Bancar isi propune sa rezolve in mod echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori neintelegerile dintre banci si consumatori, in afara instantelor de judecata.

CSALB administreaza infrastructura necesara solutionarii alternative prin doua tipuri de proceduri: propunerea unei solutii (concilierea) sau impunerea unei solutii (arbitrajul). Conciliatorii/arbitrii desemnati sa solutioneze litigiile propun sau impun o solutie, in functie de procedura aleasa, in urma analizei documentelor si a discutiilor cu partile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri