Raiffeisen Bank a obtinut, in primul trimestru al acestui an, un profit net de 212 milioane de lei, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un comunicat al bancii. Rezultatul bancii a avut la baza cresterea creditelor acordate clientilor, in valoare neta, cu 15% in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2017.

In aceste conditii, activele bancii au ajuns la 37,21 miliarde de lei, in crestere cu 13% fata de martie 2017, iar portofoliul de credite al bancii a ajuns la 23,24 miliarde de lei la finalul lunii martie 2018, in crestere anuala de 12%.

Creditele acordate corporatiilor mari si medii au crescut în fiecare luna din 2018 (18%, an pe an), preponderente fiind finantarile de proiecte sau creditele de tip overdraft. Creditele IMM au fost sustinute în principal de programul Cosme, cu un avans de 21% an pe an.

Pe partea de economisire, depozitele atrase de Raiffeisen Bank au urcat cu 17% in primul trimestru al anului 2018 (an pe an) si au depasit valoarea de 30,4 miliarde de lei, in conditiile in care ratele de dobanda se mentin destul de scazute.

Rata creditelor neperformante a ajuns la un nivel de 5,3% la final de martie 2018 (de la 6% in decembrie 2017 si 8,3% in martie 2017).

Numarul de clienti persoane fizice a ramas relativ constant raportat la martie, anul precedent, la 2 milioane. Banca are de asemenea in portofoliu, aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.600 de corporatii.

Banca mai mentioneaza faptul ca profitul de anul trecut (din primul trimestru) a fost influentat de campania de conversie a creditelor in CHF cu discount si de costul riscului de credit, fapt care se reflecta in cresterea semnificativa din acest an.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri