Consumatorii care au neintelegeri cu o banca sau un IFN le pot rezolva gratuit, rapid si simplu, in afara instantelor, cu ajutorul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), o entitate europeana, non-profit si independenta.

Astfel, apeland la concilierea prin intermediul CSALB, puteti rezolva neintelegerea cu banca/IFN-ul in 7 pasi simpli:

  1. Completezi cererea pentru conciliere pe care o gasesti pe site-ul csalb.ro. Ea trebuie insotita de cateva documente in copie din care sa reiasa problema cu care te confrunti (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum si dovada ca ai incercat rezolvarea directa cu banca/IFN-ul (email sau reclamatie depusa la banca / IFN si raspunsul primit, daca acesta exista);
  2. Dupa ce CSALB verifica daca cererea este in regula (de ex. ca vine din partea unei persoane fizice si nu a unei companii), Centrul informeaza banca/IFN-ul, solicitandu-i acceptul pentru solutionarea prin conciliere (procedura este voluntara);
  3. Daca banca/IFN-ul accepta concilierea, CSALB desemneaza aleatoriu un conciliator independent;
  4. Dupa ce atat tu, cat si partea opusa confirmati conciliatorul, acesta analizeaza situatia si poarta negocieri cu voi prin telefon, pe email sau in cadrul unor intalniri la sediul CSALB;
  5. Conciliatorul va propune o solutie pentru rezolvarea litigiului in cauza;
  6. Poti accepta, refuza sau negocia solutia propusa in 15 zile de la primirea acesteia;
  7. Dupa ce si tu, si partea opusa acceptati solutia, aceasta devine obligatorie (devine hotarare) si trebuie implementata.

In primele 6 luni ale acestui an, CSALB a primit 550 de solicitari care indeplinesc conditiile de a fi solutionate prin Centru. Dintre acestea, 188 de neintelegeri au fost solutionate prin conciliere, iar alte 70 sunt in derulare.

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.

Citeste si:
Romanii apeleaza tot mai des la concilierea disputelor cu banca
CSALB raporteaza o crestere...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Rezolva rapid litigiul cu banca: cum poti negocia o rata mai mica?