Un studiu recent intitulat "Carta Alba a Turismului din Romania" si realizat de catre Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) si Groupama Asigurari, cu privire la situatia turismului din Romania prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri, vulnerabilitati si oportunitati, arata ca aproape 9 din 10 organizatii din cadrul acestui sector detin o forma de asigurare, dintre care cele mai frecvente sunt asigurarile de cladiri si bunuri si asigurarile auto, in cazul unitatilor de cazare si asigurarile de insolvabilitate si faliment, in cazul agentiilor de turism.

Principalele riscuri mari identificate cu privire la activitatea intreprinderilor din turism se refera la: lipsa de stabilitate legislativa, legislatia inadecvata din domeniu si lipsa personalului calificat. Alte riscuri mari exprimate de catre respondentii unitatilor de cazare sunt: variatia activitatii in functie de anotimpuri, costul materiilor prime si energiei, infrastructura rutiera / transport. Gestionarea riscurilor este realizata, cel mai frevent, prin: campanii de marketing, asigurari specifice si programe de training pentru angajati.

In ceea ce priveste tipul de asigurare detinuta, rezultatele indica faptul ca o pondere de 64% dintre unitatile de cazare detin asigurare de cladiri si bunuri, 44% RCA si doar 7% o polita business interruption sau asigurare de viata pentru angajati. In cazul agentiilor de turism, 88% detin polita de insolvabilitate si faliment, 50% RCA si 7% asigurare de viata pentru angajati. Se remarca de asemenea ca, 24% dintre agentiile de turism ofera asigurare de sanatate angajatilor, in timp ce, doar 14% din unitatile de cazare au acest tip de asigurare.

Tipul de asigurare detinuta Unitati de cazare Agentii de turism
Asigurare de cladiri si bunuri 64% 47%
RCA 44% 50%
Asigurare Business Interruption / Polita de
insolvabilitate si faliment*
7% 88*
CASCO 34% 48%
Asigurare de echipamente si utilaje 26% 18%
Asigurare de raspundere civila 24% 17%
Asigurare de sanatate pentru angajati 14% 24%
Asigurare de viata pentru angajati 7% 7%
Transport (Cargo) 4% 5%
Alte variante de raspuns 1% 0%
*Asigurare care se adreseaza doar agentiilor de turism

Principalul motiv cu privire la neachizitionarea unei asigurari, in cadrul esantionului, se refera la perceptia legata de costurile asociate cu acest demers. Un alt motiv cu impact in acest domeniu se refera la utilizarea resurselor financiare pentru alte urgente. Se observa si un grad semnificativ de neincredere in societatile de asigurare. Agentiile de turism au indicat mai frecvent costurile cu asigurarea (45%), in timp ce unitatile de cazare au indicat mai des alte urgente financiare (36%) drept motiv principal pentru neachizitionarea de asigurari.

In final, in ceea ce priveste interesul pentru asigurari, rezultatele colectate indica un necesar / interes mai ridicat pentru asigurarile de viata pentru angajati, asigurarile de sanatate pentru angajati si asigurarile de raspundere civila.

Sursa foto: Maxx-Studio / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri