Cati dintre noi putem spune ca avem curajul necesar sa riscam totul pentru a ne trai viata facand ceea ce ne face fericiti? Cati dintre noi suntem dispusi sa ne delimitam de asa-zisa zona de confort, reprezentata de un salariu care ne permite sa traim decent, si sa ne hranim visele poate de multe ori catalogate prea repede ca fiind imposibil de realizat? Acestea sunt o serie de intrebari la care ar trebui sa ne gandim in momentele in care plafonarea apasa pe umerii nostri si patul de acasa devine obiectivul principal dupa o zi la birou. Povestea prezentata mai jos poate fi o lectie de perseverenta pentru multi dintre noi, un voiaj in lumea antreprenoriatului care ar putea fi catalogat de multi dintre noi “nebunesc’, un voiaj al carei destinatie finala a fost gasirea fericirii.

Protagonista acestei povesti este Nichole Mustard, iar desfasurarea actiunii are loc departe de granitele noastre, in Statele Unite ale Americii. Daca acesti indici spatiali v-au descurajat, facandu-va sa va ganditi ca reteta ei nu s-ar putea aplica intr-o tara ca Romania, unde principalul risc pe care milioane de locuitori si l-au asumat, si inca si-l asuma, este cautarea unui trai decent in vestul Europei, va invitam sa parcurgeti povestile de succes ale antreprenorilor romani publicate constant pe site-ul nostru. Ca si in cazul antreprenoarei din SUA, acestia si-au invins teama de esec si nu s-au lasat descurajati de obstacolele care li s-au ivit in cale.

Mustard si-a petrecut copilaria intr-un orasel din statul american Ohio. Studiile superioare a ales sa le urmeze la Universitatea din Miami, perioada in care a fost nevoita sa se intretina singura. A obtinut o diploma in zoologie, dorindu-si initial sa devina un om de stiinta, idee la care a renuntat ulterior, trezindu-se ca nu stie incotro sa se indrepte.

In acel moment de cumpana si-a promis ca, indiferent de decizia pe care o ia, trebuie sa se asigure ca va fi mereu fericita. A intampinat o singura problema, faptul ca nu stia drumul care i-ar fi permis sa isi indeplineasca promisiunea. Asa ca a inceput sa isi petreaca weekend-urile strabatand coastele Americii in cautarea locului care ii va aduce fericirea.

Prima oprire: Los Angeles

sursa foto: Sean Pavone / Shutterstock.com

Asa a ajuns sa se stabileasca in Los Angeles fara a cunoste pe cineva, a avea un job sau un loc unde sa locuiasca. A inchiriat un apartament pe care l-a impartit cu o alta persoana si s-a angajat la primul job care i-a iesit in cale: training manager la Pizza Hut, conform businessinsider.com.

Cu salariul pe care il obtinea a reusit, in timp, sa isi cumpere o saltea si niste scaune pentru living. Era fericita cu decizia de a locui in Los Angeles dar nu se vedea dispusa sa isi dezvolte o cariera la Pizza Hut. Aceasta continua sa se intrebe ce o face cu adevarat fericita.

Mustard a realizat ca are o inclinatie spre zona de investitii, asa ca a inceput studiile in zona de planificare financiara, punand bazele unei firme de consultanta. Lucrurile s-au schimat in momentul in care aceasta s-a indragostit, iar partenera ei de viata a obtinut un job in Boston.

Drumul lui Mustard a luat o noua directie, aceasta a vandut business-ul pe care il avea si s-a mutat la Boston unde s-a casatorit cu partenera ei. S-a angajat pe pozitia de director de vanzari in cadrul unei companii de tehnologie care se ocupa cu masurarea traficului web, iar principalele ei atributii constau in dezvoltarea de parteneriate, activitate in cadrul careia Mustard a intalnit-o pe Kenneth Lin, persoana cu care avea sa puna pe picioare un business de sute de milioane de dolari.

Credit Karma, un birou situat deasupra unui bar si parteneriatul cu TransUnion

sursa foto: Piotr Swat / Shutterstock.com

Kenneth Lin a avut ideea lansarii unui business care sa le ofere clientilor o solutie de scoring mai simpla prin care acestia sa isi poata monitoriza situatia cat mat mai simplu. Aceasta a considerat ca Mustard ar fi persoana potrivita cu care sa inceapa acest business, luand in considerare experienta ei in planificare financiara, conexiunile, o etica a muncii aparte si un entuziasm fara margini. Li s-a alaturat si Ryan Garciano, contribuind pe partea tehnica, si au pornit la drum.

Mustard si-a vandut casa si s-a mutat cu partenera ei de viata si copiii in San Francisco, locul unde a luat nastere Credit Karma. Pentru a avea cheltuieli cat mai mici, primul birou si l-au deschis intr-o cladire cu patru etaje, deasupra unui bar. Datorita conexiunilor pe care le aveau in industria financiara, fondatorii au reusit sa obtina acces la baza de date a gigantului TransUnion, un jucator de renume in zona de credit score. De asemenea, un jurnalist le-a facut cunoscuta povestea prin intermediul unui articol ce a ajuns sa se viralizeze pe diferite platforme de socializare.

“Lista noastra de asteptare a crescut de la 10 persoane pe zi la 10 pe minut”, isi aminteste Mustard.

Entuziasmul a durat 5 zile, pana cand o scrisoare de la TransUnion avea sa vina cu o veste ce putea sa le curme voiajul in lumea antreprenoriatului, respectiv decizia de a incheia parteneriatul. Fara acces la scoringul consumatorilor, Credit Karma nu ar fi putut supravietui.

“A fost extrem de ingrozitor. Ne era extrem de greu, am avut probleme medicale cateva zile din cauza acestei situatii. Imi mutasem familia si sotia mea isi daduse demisia de la job pentru acest business. Sa se termine aici totul? Si in ziua de astazi refuz sa mai deschid scrisorile pe care le primim”, povesteste Mustard.

Cei de la TransUnion le-au oferit o perioada de 30 de zile in care s-a incheie toate procedurile de finalizare a parteneriatului. Celor trei fondatori le-a luat 29 de zile pentru a pune la cale o intalnire cu presedintele TransUnion, John Danaher, pentru a-l convinge sa nu renunte la proiect. Acesta era un membru important si in consiliul de administratie, iar problema a fost rezvoltata.

Atragerea primilor investitori: usile inchise din Silicon Valley i-au trimis in cealalta parte a tarii

sursa foto: Joseph Sohm / Shutterstock.com

Fondatorii si-au sustinut business-ul din veniturile pe care le obtineau si din fondurile proprii pana in 2009, cand ajunsesera la 300.000 de utilizatoei si s-au gandit ca e momentul sa atraga investitii, asa ca s-au indreptat catre Silicon Valley.

“A fost extrem de dificil la inceput, investitorii nu intelegeau serviciul, modelul de business sau nu aveau cunostintele necesare in industrie. Echipa era descumpanita”, precizeaza co-fondatoarea Credit Karma.

Acestia au schimbat tactica si s-au orientat catre alta zona a americii pentru a cauta investitii. Au mers la fondul de investitii QED din Virginia. Cand le-au explicat cum functioneaza serviciul lor de monitorizare a scoringului, au simtit ca s-au aprins niste luminite si ca ideea a fost inteleasa. Drept dovada au fost cele cateva milioane de dolari primite de la acestia. In plus, s-au inscris si in cadrul unui accelerator ce le-a permis sa isi duca business-ul la un alt nivel.

In acest moment, Credit Karma are 370 de milioane de dolari atrasi in urma investitiilor si este evaluat la 4 miliarde de dolari, are 80 de milioane de utilizatori si peste 800 de angajati, iar Nichole Mustard pare sa isi fi respectat promisiunea de a fi mereu fericita.

“Simt ca odata ce te-ai obisnuit sa iti asumi riscuri precum luare unui bilet dus catre Los Angeles, realizezi ce reprezinta cu adevarat schimbarea modului de viata. Iti dai seama de lucrurile care vrei sa faca parte din viata ta”, concluzioneaza co-fondatoarea Kredit Karma(foto)

sursa foto: CreditKarma.com.

Sursa foto: By BestStockFoto / shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri