3 Octombrie 2018

Selma Turki, EY: 70% dintre procesele din sistemul financiar vor putea fi automatizate inteligent



Automatizare proceselor prin robotizare (RPA) a devenit un lucru obisnuit in diverse companii la nivel global care au lasat pe seama tehnologiei sarcinile repetitive ce urmaresc reguli clare. Valoarea adaugata oferita de aceste solutii si gradul de adoptie in crestere a dat nastere unei dorinte de a extinde capabilitatile procesului de automatizare prin combinarea mai multor tehnologii, dand nastere unei automatizari inteligente. Despre impactul acestor tehnologii asupra sistemului financiar am stat de vorba cu Selma Turki, Cognitive Solution Lead, EY EMEIA Advisory Centre si cu Mariana Chindris, Digital Transformation Director la Banca Transilvania, speakeri in cadrul evenimentului EY Regional Intelligent Automation Conference 2018 .

Selma Turki este de parere ca sectorul financiar va fi cel mai mare beneficiar al automatizarii inteligente a proceselor, solutiile oferind institutiilor financiare valoarea adaugata datorita preciziei si rapiditatii cu care exercita sarcinile.

“Multe institutii financiare se uita catre automatizarea completa a proceselor, insa acest lucru nu este posibil. Noi estimam o automatizare a 70% dintre procesele derulate in cadrul institutiilor financiare, mutare ce le va oferi acestora avantaje considerabile in fata competitorilor si reducerea costurilor. Am identificat numeroase potentiale oportunitati nu numai pentru automatizarea clasica ci si pentru integrarea elementelor de inteligenta artificiala. De exemplu, un angajat din sectorul financiar care doreste sa analizeze trendurile din piata pentru a derula o investitie poate primi informatii prin intermediul solutiilor inteligente ce il vor ajuta sa ia o decizie cat mai buna”, precizeaza Selma Turki pentru wall-street.ro.

Un subiect extrem de dezbatut odata cu dezvoltarea accelerata a solutiilor de automatizare ce inlocuiesc diferite sarcini realizate manual este reprezentat de impactul asupra pietei muncii, fiind vehiculate diverse scenarii ce concluzioneaza faptul ca din ce in ce mai multi angajati vor fi inlocuiti de catre roboti. Selma Turki considera ca automatizarea va avea cel mai mare impact asupra locurilor de munca ce presupun realizarea sarcinilor repetitive, precum introducerea de date in calculator, raspunsul la telefon sau trimiterea de email-uri. Mai multe studii prezentate de catre Forumul Economic Mondial arata faptul ca aceste locuri de munca sunt ocupate intr-un procent mai mare de catre femei, decat de catre barbati, lucru expus si de catre reprezentantul EY.

“Noi estimam ca in urmatorii 5-10 ani, la fiecare 5 locuri de munca ocupate de femei care vor fi desfintate va aparea unul nou, iar in cazul barbatiilor raportul va fi de 3 la 1, avand in vedere trendurile din piata muncii”, considera reprezentanta EY.

Beneficiile automatizarii proceselor pe piata din Romania: ce schimbari au adus aceste solutii pentru Banca Transilvania

Automatizarea proceselor prin intermediul robotilor software (RPA) a fost realizata si la nivelul sistemului financiar din Romania, Banca Transilvania fiind una dintre institutiile care a mizat pe acest gen de solutii inca de acum 2 ani.

“Ne-am dat seama ca este un instrument care ne ajuta sa mergem in zona de automatizare mult mai rapid decat prin integrari clasice. Noi am vazut RPA-ul ca un accelerator in drumul nostru catre digitalizare si s-a dovedit ca a fost o alegere care a functionat foarte bine. La momentul respectiv, noi lucram la automatizarea fluxului de originare a creditelor pentru clientii companiei. Exista o cerinta care prevedea consultarea unei surse externe de date puse la dispozitie de BNR pentru a obtine istoricul de creditare al clientilor (..) In zona aceasta am folosit robotii software, cu ajutorul carora am reusit sa automatizam 500 de interactiuni zilnice. Daca o interactiune manuala dura inainte 10 minute, dupa automatizarea procesului am redus timpul la cateva secunde”, precizeaza Mariana Chindris, Digital Transformation Director la Banca Transilvania, pentru wall-street.ro.

In ceea ce priveste planurile actuale de digitalizare a sistemelor, dupa lansarea chatbot-ului Livia, destinat clientilor persoane fizice, si al chatbot-ului Raul, destinat clientilor IMM, Mariana Chindris precizeaza ca Banca Transilvania lucreaza la lansarea unui nou chatbot care, spre deosebire ce precedentele, va include componenta conversationala. Proiectul este programat sa fie lansat in lunile urmatoare.



Citeste si