Agentiile de rating Fitch si Standard & Poor's au imbunatatit ratingurile asiguratorului de credite Coface, care devine, astfel, compania de profil cu cel mai bun rating din lume, potrivit NewsIn care citeaza publicatia britanica online Creditman.

Fitch a modificat ratingul de putere financiara al Coface, de la AA la AA+, si ratingul privind datoriile pe termen lung ale companiei, de la AA- la AA. Standard & Poor's a imbunatatit, la randul sau, ratingul Coface, de la AA- la AA. Cea de-a treia agentie majora de rating, Moody's, a acordat Coface ratingul Aa3.

Coface este una dintre cele mai mari companii de asigurari de credite din lume, cu o cota de piata estimata de 18% la nivel mondial si, totodata, lider pe piata globala a asigurarilor de credite pentru exporturi, cu o cota de piata de 25%. imbunatatirea ratingurilor companiei recunoaste pozitia dominanta a grupului in Europa, castigata atat prin achizitii, cat si prin crestere organica, ca si avantajele competitionale castigate de Coface gratie retelei sale globale, calitatii strategiei, precum si sistemelor sale informatice, care permit mentinerea unui control strict asupra informatiilor privind creditele si asupra colectarii datoriilor.

Subsidiara romaneasca a Coface a inregistrat, in 2006, o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, in crestere cu 70%, fata de anul precedent, si o rata a profitabilitatii de 38%, potrivit informatiilor oferite de companie.

Numarul de angajati al companiei s-a majorat cu aproape o treime, ajungand la 40 de persoane. Potrivit Coface, una din cele mai mari realizari ale firmei este triplarea cifrei de afaceri din piata interna, ceea ce demonstreaza cresterea capacitatii de absorbtie a pietei, fiind gestionate 21.000 de cazuri in valoare de 44 de milioane de lei noi.

"Cresterea puternica din 2006 ne face sa tintim la o crestere de 70% si o cifra de afaceri de 2,5 milioane euro in 2007. Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana vom deschide o sucursala Coface Austria la Bucuresti, care va aduce in Romania core-business-ul grupului, asigurarile de credit", a precizat directorul Coface, Cristian Ionescu.

Cei mai importanti clienti ai Coface localizati in Romania sunt Renault, L'Oreal, BASF, Siemens, Saint Gobain, iar o treime din totalul garantiilor emise sunt acordate pentru 10 companii, cu activitati in industria otelului, industria chimica, industria automotive, telecomunicatii, cosmetice si farmaceutice, potrivit lui Ionescu.

Compania va introduce, anul acesta, un nou instrument de risc management, si anume asigurarea de credit comercial, care presupune securizarea incasarilor viitoare, atunci cand plata bunurilor livrate se realizeaza la un anumit termen. Riscul de neincasare la termen a creantelor comerciale este transferat catre asigurator. Coface poate stabili o limita de credit sau aceasta poate fi discretionara, la alegerea creditorului, daca debitorul nu a avut restante in ultimele 12 luni.

Rata primei de asigurare este intre 0,4% si 0,8% din cifra de afaceri asigurata, in conditiile in care pe piata romaneasca, raspunderea maxima este de aproximativ 30 ori valoarea primei minime sau o suma fixa. Perioada de asigurare pe care pot fi incheiate politele pentru credite comerciale este de un an, cu posibilitatea de reinnoire automata. Plata despagubirilor se face in termen de 30 de zile de la trimiterea notificarii pentru insolventa sau de cinci luni pentru neplata datoriilor la scadenta.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri