Patricia a absolvit Universitatea King's College din Londra, fiind licentiata in business management. Dincolo de activitatea pe care o desfasoara la Seedrs, reuseste sa intre in contact cu antreprenorii si prin intermediul acceleratorului de startup-uri Techcelerator, unul dintre cele mai mari din Romania, unde este mentor dar si ca membra a echipei Diversity VC, un parteneriat non-profit care promoveaza diversitatea in VC.

"In procesul de crowdfunding participa un colectiv, care poate include prieteni, membri ai familiei si persoane straine ce contribuie cu resursele proprii pentru a sustine o initiativa. Solicitarea multimii pentru a sustine un startup are multe avantaje, pe langa atragerea capitalului, motiv pentru care a devenit o metoda de a strange fonduri din ce in ce mai populara atat pentru companiile private dezvoltate, cat si pentru cele noi infiintate. Colectivul, prin intermediul procesului de crowdfunding, poate sa valideze o idee, sa ofere consultanta, sa incerce produsul / serviciul si sa devina un ambasador pentru acea companie in viitor. De asemenea, crowdfundingul reprezinta si o buna oportunitate de marketing", precizeaza Patricia intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Din ce sectoare provin companiile finantate si la ce aspecte trebuie sa se gandeasca antreprenorii inainte de a face crowdfunding

Platforma acopera 17 sectoare de activitate, niciunul dintre acestea neavand o cota mai mare de 12% din intregul portofoliu, cele mai mari fiind FMCG (11,44% din tranzactii) si Fintante si Plati (11,27% din tranzactii) .

"Oferim investitorilor nostri oportunitati diverse in companii private aflate in diferite stadii de evolutie , de la pre-seed pana la pre-IPO, si din diverse sectoare, de la FinTech pana la FMCG", adauga Patricia.

Reprezentantul Seedrs precizeaza ca echipa platformei le cere antreprenorilor sa se gandeasca la o serie de aspecte inainte de a derula o campanie cu acestia, pentru a determina daca crowdfunding-ul este o modalitate corecta de a strange fonduri pentru companiile lor. Aspectele mentionate de Patricia sunt urmatoarele:

Startup-ul FinTech N26 devine...
Citeste si: N26 devine unicorn dupa o noua runda de finantare
  • au gasit piata potrivita pentru produsul lor (product/market fit) si are compania clienti?
  • au o comunitate numeroasa si implicata?
  • investitorii vor fi impresionati de echipa si de experienta lor in domeniul in care activeaza?

Daca un antreprenor poate raspunde cu incredere la aceste intrebari, atunci poate incepe discutiile cu privire la derularea unui proces de crowdfunding prin intermediul platformei Seedrs.

"Dupa un proces online simplu de creare a unei campanii, echipa noastra de investitii verifica informatiile furnizate de companie si se asigura ca le putem prezenta investitorilor. Odata finalizat procesul, compania se listeaza in mod privat timp de 7 zile si este oferita pentru inceput familiei, prietenilor si investitorilor cunoscuti de catre companie inainte de a deveni publica si deschisa tuturor utilizatorilor platformei Seedrs timp de 60 de zile", explica Patricia.

Fiecare companie listata pe Seedrs este verificata de catre un membru al platformei, care face campania publica si actioneaza in calitate de manager de cont pe tot parcursul procesului. Pe langa managerul de cont, antreprenorii au acces in campanie si la o echipa de suport care ii poate sprijinii cu servicii de PR si de marketing personalizate, ce pot maximiza gradul de constientizare a campaniei in randul publicului.

"Platforma Seedrs permite ca investitiile sa inceapa de la 10 lire sterline/euro, ceea ce inseamna ca avem o multime de investitori diversi. Ei variaza de la tineri “Millenials” care doresc sa detina o mica parte din urmatorul start-up “unicorn”, cum ar fi Revolut, pana la investitori sofisticati care construiesc portofolii diversificate in mai multe clase de active si investesc sume mari in companiile listate pe platforma. Seedrs lucreaza, de asemenea, cu mai multe fonduri de investitii tip VC. Unele fonduri actioneaza ca investitor principal intr-o campanie si determina conditiile investitiei, in timp ce alte fonduri se alatura unei campanii in momentul ce ea e publica pe platforma, de multe ori cu aceleasi conditii de investitii ca si publicul", adauga Patricia.

Peste 500 de milioane de lire sterline adunate in 731 de campanii

Seedrs crowdfunding finantare

Seedrs a strans in 2018 fonduri pentru companii din 17 tari, de la investitori localizati in 58 de tari din intreaga lume, printre care si tara noastra.

Instant Factoring a finantat...
Citeste si: Ce planuri are Instant Factoring pentru 2019

"Avem si investitori din Romania care, alaturi de cei localizati in celelalte 57 de tari, au investit impreuna peste 502 milioane de lire sterline pe platforma Seedrs in 731 de campanii, de la momentul infiintarii acesteia in 2012 pana in prezent. Valoarea medie a investitiei este putin peste 2.000 de lire sterline, iar numarul mediu de companii in portofoliul investitorilor este 7", precizeaza Patricia.

In ceea ce priveste costurile percepute de catre Seedrs, Patricia precizeaza ca acestea sunt aplicate doar in cazul in care companiile isi ating tinta propusa in urma campaniei. Astfel, daca procesul va fi derulat cu succes, antreprenorii trebuie sa plateasca un comision de 6% din totalul fondurilor atrase, un comision de 2.500 de lire sterline pentru finalizarea campaniei si un comision de 0,5% pentru procesarea platii.

Dintre startup-urile FinTech populare in Romania, Revolut si TransferGo au derulat campanii de crowdfunding prin intermediul platformei Seedrs. Revolut a finalizat campania pe 2 august 2017, reusind sa atraga investitii de aproximativ 4 milioane de lire sterline, in timp ce TransferGo a strans, la finalul anului trecut, peste 11 milioane de lire sterline.

5 sfaturi pentru antreprenorii romani care vor sa deruleze o campanie de crowdfunding pe Seedrs

Seedrs crowdfunding investitie

Reprezentantul Seedrs precizeaza ca pana in acest moment nu au fost lansate campanii de catre antreprenorii din Romania, insa platfroma se afla in discutii cu ei. Cu aceasta ocazie am rugat-o sa ne impartaseasca principalele sfaturi pe care le are pentru antreprenorii romani ce isi propun sa porneasca o campanie de crowdfunding pe Seedrs, sfaturi pe care vi le redam mai jos:

Adwisers IFN alege sa isi...
Citeste si: De ce alege un IFN local sa se finanteze prin crowdfunding in Estonia?

Ideea

Aveti o idee inovatoare si relevanta? Perturbati un sector traditional cu noi tehnologii gasind o lacuna in piata? Luati ca exemplu Blow LTD: o companie inovatoare in spatiul de infrumusetare, dominata in mod traditional de sisteme de rezervare consumatoare de timp si manuale, de liste de asteptari si de vizite lungi in salon. Blow LTD aduce tratamentele pentru par, unghii si ten in secolul 21, oferind in schimb frumusete la cerere si acasa.

Echipa

Un fondator pasionat, cunoscator si dedicat este esential, dar credibilitatea adaugata vine din intreaga echipa. Un consiliu puternic sau directori de nivel C care au avut succes in companii similare pot oferi sfaturi nepretuite si sprijin pentru noii antreprenori si sunt un semn bun pentru investitori. Campania Fiti clari, concisi si onesti atunci cand va publicati compania pe platforma. A fi sincer despre modul in care fondurile vor fi utilizate joaca un rol important in decizia unui investitor de a va sustine afacerea: ei inteleg riscurile, dar trebuie sa inteleaga si potentialul de crestere si ambitia fondatorilor de a ramane implicati in companie pe toata durata de crestere.

Videoclipul pentru campanie

Un videoclip excelent este important pentru pitch-urile online si fara acesta afacerea poate intampina dificultati in a se finanta cu succes pe o platforma de crowdfunding. Videoclipul este un instrument cheie pentru a crea o legatura cu investitorii. Una dintre cele mai mari motivatii pentru investitori de a investi intr-un anumit startup este echipa care se afla in spatele acestei idei, uneori fiind mai importanta decat ideea in sine. In locul unei intalniri fata in fata, videoclipul este crucial pentru fondatori pentru a-si demonstra aptitudinile si a trasmite mesajele cheie despre companie.

Timp si dedicatie

Crowdfunding nu este usor, nu puteti lansa o campanie si doar sa asteptati ca banii sa vina. Este nevoie de mult timp si efort incepand de la etapa de planificare, pana la lansare si pe toata durata campaniei. Antreprenorii trebuie sa fie implicati si in contact constant cu reteaua lor existenta si atingerea potentialilor investitori necesita proactivitate. Forumul de discutii pe platforma si raspunsul rapid la intrebari este crucial pentru a atrage investitori.