Consultantii Call–Center-ului Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) au preluat si au solutionat, in primul semestru al anului 2019, circa 7.000 de solicitari venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare. Peste jumatate dintre apelanti au sunat pentru probleme legate de piata de asigurari.

In primele sase luni ale acestui an, evolutia numarului apelurilor, distribuite pe zone de interes, a inregistrat urmatoarea dinamica, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2018:

  • asigurari: 3.495 apeluri, in crestere cu 4,14%;
  • pensii private: 2.087 apeluri, in crestere cu 2,83%;
  • piata de capital: 222 apeluri, in crestere cu 13,85%;
  • entitatea de solutionare alternativa a litigiilor (SAL-Fin): 304 apeluri, in scadere cu 3,80%;
  • alte informatii: 771 apeluri, in scadere cu 8,76%;
  • informatii in limba engleza: 48 apeluri, in crestere cu 585,71% fata de semestrul intai al anului 2018.

Din punct de vedere al timpului de raspuns, aproximativ trei sferturi dintre apelurile primite (74%) au fost solutionate de catre consultantii ASF intr-un interval de maximum 5 minute, 13% intre 5 si 10 minute, iar aproximativ 1% dintre apeluri a necesitat un timp de raspuns de circa 30 de minute, ca urmare a unor solicitari care au vizat probleme de o complexitate sporita.

De asemenea, operatorii din Call-Center-ul ASF, au efectuat, in intervalul de referinta analizat, un numar de 1.556 apeluri, cu scopul de a oferi consultanta consumatorilor care au depus la ASF petitii incomplete sau care aveau anumite neclaritati in ceea ce priveste formularea acestora.

"Prin intermediul Call-Center-ului ASF, consumatorii de servicii financiare non-bancare au primit asistenta in vederea clarificarii tuturor solicitarilor adresate si au fost consiliati cu privire la aspectele formale si legale in ceea priveste depunerea unei petitii, precum si cu privire la riscurile la care se pot expune in cazul alegerii unor produse financiare neconforme pregatirii si experientei lor", potrivit unui comunicat al ASF.

Sursa foto: wavebreakmedia / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri