Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala au verificat, de la inceputul anului, modul in care 4.832 de firme din toata tara fiscalizeaza incasarile prin intermediul caselor de marcat si au aplicat 1.470 de avertismente si 4.366 de amenzi contraventionale, in cuantum total de 21,14 milioane de lei, potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

In luna august 2019, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala au verificat modul in care 1.341 de firme din toata tara fiscalizeaza prin intermediul caselor de marcat toate incasarile provenite din vanzarea de produse si prestarea de servicii in domenii precum comertul cu imbracaminte, incaltaminte si produse nealimentare, alimentatie publica (restaurante, cluburi, baruri, cafenele, patiserii, legume-fructe), florarii, servicii de infrumusetare (coafor, frizerii, centre de relaxare), vulcanizari etc.

Inspectorii antifrauda fiscala au identificat abateri si au aplicat 256 de avertismente. De asemenea au dispus si sanctiuni contraventionale in valoare totala de 7,61 milioane de lei (amenzi si confiscari). Valoarea totala a celor 1.553 de amenzi dispuse este de 6,88 milioane lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 737.706 lei. Totodata, pentru incalcarea prevederile legale privind utilizarea si dotarea caselor de marcat, inspectorii antifrauda au dispus suspendarea activitatii comerciale in 61 de locatii.

De la inceputul anului pana in prezent, a fost verificat modul in care 4.832 de firme din toata tara fiscalizeaza incasarile prin intermediul caselor de marcat. Au fost identificate abateri de la prevederile legale, au fost aplicate 1.470 avertismente si au fost dispuse 4.366 amenzi contraventionale in cuantum total de 21,14 milioane de lei, iar confiscarile de numerar, venituri ilicite si bunuri au totalizat 4,15 milioane de lei.

In timpul controalelor antifrauda, contribuabilii au fost informati din nou despre obligatia legala de a se dota cu noile case de marcat cu jurnal electronic si de a le utiliza pentru fiscalizarea tuturor incasarilor provenite din vanzarile de bunuri sau prestarile de servicii direct catre populatie. Contribuabilii au, de asemenea, obligatia de a intocmi documente justificative pentru toate sumele introduse in punctul de lucru, de a intocmi si utiliza documente justificative fiscale si contabile specifice operatiunilor economice efectuate.

"Este important de stiut ca dupa dispunerea planurilor de remediere nu se vor mai aplica avertismente si urmeaza sanctiuni importante: amenda de pana la 10.000 lei, confiscarea tuturor incasarilor, chiar daca au fost inregistrate in case de marcat vechi fara jurnal electronic, si suspendarea activitatii comerciale a punctului de lucru pana la dotarea cu noile case de marcat cu jurnal electronic", se mentioneaza in comunicat.

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri