eMag, cel mai mare retailer online din Romania, a facut in ultimii ani pasi tot mai mari in zona serviciilor financiare prin parteneriate cu bancile locale, dar si prin investitii in algoritmi de detectare a fraudelor. Cu un milion de clienti in Romania si peste 10 milioane in regiune, eMag este retailerul pentru care toate bancile se bat pentru a colabora si incheia parteneriate, insa este acesta un joc profitabil pe termen lung pentru ele?

In conditiile in care banking-ul a devenit o “marfa” (commodity), pentru client nu va mai conta ca banii pe care ii acceseaza prin creditul digital eMag vin de la TBI Bank, ci va percepe doar experienta oferita de procesul derulat pe platforma eMag. Practic, banca vine cu “marfa”, iar eMag cu experienta si “implinirea” (fulfilment). Cine credeti ca va ramane in mintea consumatorului in acest caz daca experienta este placuta?

Retailerii se bat de ani de zile cu pumnul in piept ca tot ce conteaza pentru ei este experienta pe care o ofera clientului. Bancile, in schimb, sunt constant atacate cu reglementari si directive destinate sa creasca securitatea tranzactiilor uneori pana la absurd. Doar de curand au inceput sa discute despre customer experience.

Este ca si cum pe terenul de fotbal al scolii un antrenor dur ar gestiona o echipa de 35 de jucatori, dupa niste reguli stricte si fara sa le permita prea multe momente de fantezie, in timp ce pe marginea terenului s-ar antrena o gasca nebuna de FinTech-uri, retaileri si BigTechs, fiecare avand libertate mult mai mare sa inoveze si sa creeze experiente de neuitat pentru clientii lor.

Acum, lupta este inegala, iar bancile globale deja simt amenintarea GAFA (Google, Amazon, Facebook si Apple), fara sa mai punem la socoteaza si Fintech-urile mari precum NuBank, Revolut, Monzo sau N26.

In Romania, putem considera eMag ca fiind deja un FinTech. Pana la urma, retailerul foloseste tehnologie pentru a oferi servicii si produse financiare, chiar daca nu este cel care pune banii la bataie. Printr-un parteneriat cu PayU, eMag a dezvoltat un algoritm pentru detectarea fraudelor, imbunatatind astfel experienta clientilor care comanda frecvent la eMag. Astfel, peste un milion de clienti si-au inregistrat cardurile in sistemul eMag de "card on file" si pot plati comanda cu un singur click, iar in caz de retur acestia primesc instant banii inapoi in cont.

Alti 40.000 de clienti detin un card de credit eMag emis in parteneriat cu Raiffeisen Bank si, in curand, un client care isi doreste un credit de nevoi personale il va putea accesa 100% online tot pe eMag, cu ajutorul platformei de creditare la distanta dezvoltate de TBI Bank cu FintechOS si Namirial.

Provocarea pentru eMag este cum sa pastreze experienta clientului cat mai buna pe masura ce avanseaza in terenul banking-ului, in timp ce pentru banci provocarea este una mult mai serioasa, ce tine de supravietuire. Daca bancile nu vor incepe sa livreze experiente memorabile si vor ramane doar furnizori de bani, vor avea sanse mici sa supravietuiasca pe termen lung.

Sursa foto: Wright Studio_Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri