Un numar de 26 de asiguratori au anuntat ca vor intra pe piata romaneasca, insa este doar inceputul, deoarece exemplele Ungariei si Poloniei indica un numar de 200-300 de noi asiguratori in primii ani dupa aderare, potrivit directorului general al ING Asigurari de Viata, Bram Boon
"Vor fi mult mai multi jucatori pe piata asigurarilor. In Polonia si Ungaria, de pilda, la unul-doi ani dupa ce au aderat la UE erau intre 200 si 300 de noi companii de asigurari, a declarat pentru NewsIn directorul ING Asigurari de Viata. Asadar, acesta este doar inceputul, a remarcat Boon. Aceste noi companii vor aduce beneficii consumatorilor, deoarece vor concura la nivelul pretului si al calitatii serviciilor, a aratat el.

Impactul noilor asiguratori va fi simtit mai ales in randul companiilor romanesti, insa nu va afecta foarte mult grupurile financiare straine, prezente in Romania, este de parere Boon. Ne asteptam ca brokerii sa aiba o influenta mult mai mare in piata asigurarilor de viata, a mai spus oficialul companiei de asigurari.

Pensiile private vor avea impact benefic asupra brokerilor de asigurare si va spori volumul activitatii acestora, a apreciat Boon. Piata pensiilor se va dezvolta cu adevarat dupa ce companiile de asigurari se vor implica.

Trebuie sa se ofere facilitati fiscale si pentru asigurarile de viata. Totdeauna cand moare un membru al unei familii, se ajunge la panica, familia imprumuta bani. Asadar este si interesul Guvernului sa ajute populatia, a afirmat Boon. Oamenii trebuie sa aiba grija de ei si de familia lor, pe masura ce Guvernul se implica tot mai putin, a continuat acesta.

Extinderea in domeniul asigurarilor generale se poate face usor, prin internet, de exemplu, insa pentru asigurarile de viata este nevoie de o retea, a afirmat Boon. Piata asigurarilor de viata va creste cu aproximativ 20% in acest an, estimeaza directorul companiei de asigurari. Exista un potential mare pentru acest sector, deoarece se cheltuieste foarte putin pe asigurari de viata, a mai spus reprezentantul ING. Viitorul industriei asigurarilor este foarte promitator in Romania, a conchis Boon.

Romanii din mediul urban cheltuiesc 1,6 % din veniturile lunare nete pentru asigurari, fata de 28% pentru utilitati, 27,3% pentru cheltuieli generale, 10,6 % pentru imbracaminte si 6,2% pentru petrecerea timpului liber, releva un studiu realizat de GFK Romania, pentru ING Asigurari de Viata.

Treptat, aceasta alocare a bugetului familiei va incepe sa se schimbe. Vom asista la o diminuare a participarii statului la acoperirea cheltuielilor pentru protectia sociala, la fel cum s-a intamplat in tarile din Uniunea Europeana, ceea va implica un transfer al responsabilitatii de la stat catre individ. De aceea, este nevoie tot mai mult de protectie si de o planificare financiara atenta la nivelul fiecarui individ sau familii, a declarat recent presedintele ING Asigurari de Viata, Bram Boon, intr-un comunicat al companiei.

Potrivit Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), densitatea asigurarilor de viata, in Romania, era, in septembrie anul trecut, de 37,5 lei/cap de locuitor. Desi primele pe cap de locuitor au avut o evolutie pozitiva, Romania detine in continuare una dintre cele mai scazute rate de prima din cadrul tarilor din Europa Centrala si de Est, valoarea acesteia fiind de 10-15 ori mai scazuta decat in state ca Cehia, Grecia sau Ungaria, potrivit datelor Comisiei Nationala de Prognoza, se mai spune in comunicatul ING Asigurari de Viata.

Este o situatie paradoxala, daca stam sa ne gandim. Romanii s-au obisnuit sa isi asigure casa, masina sau alte bunuri, dar ignora lucrul cel mai important: viata lor si protectia financiara a familiilor lor. Si aceasta cu toate ca exista produse simple si foarte accesibile, destinate persoanelor cu veniturii medii si care ofera confort financiar intregii familii, inclusiv copiilor, a adaugat Bram Boon.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri