Romania este pe lista tarilor aflate in evaluarea Western Union pentru introducerea transferurilor de bani instant, ceea ar permite clientilor sa primeasca sau sa trimita bani in cateva minute intr-un cont bancar, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Alexandru Badulescu, Global Head of Account and Digital Payout in cadrul Western Union.

In prezent, circa 50 de tari au infrastructura ce face posibila platile din cont in cont in cateva minute sau chiar secunde, dar planul Western Union este sa ajunga cu platile in timp real de la 17 tari, in prezent, la peste 100 de tari in 2020, cu o accelerare a procesului in 2021.

Romania este in evaluare alaturi de multe alte piete din Europa. Nu pot sa confirm o data de lansare, dar evaluam circa 100 de tari din toata lumea. Unele piete se misca mai repede, altele mai incet, unii parteneri se misca mai repede decat altii si investitiile in tehnologie difera intre piete, dar asta nu inseamna ca nu vom ajunge la aceste 100 de tari”, a explicat Alexandru Badulescu, Global Head of Account and Digital Payout in cadrul Western Union.

Astfel, desi platile in numerar prin Western Union se realizau in cateva minute de zeci de ani, acelasi lucru este posibil acum prin canale digitale, din cont in cont. In general, pentru a activa acest serviciu pe o piata din portofoliu, Western Union are nevoie de existenta unei infrastructuri locale de plati instant, care in Romania exista prin intermediul Transfond.

In plus, compania americana mai are nevoie si de un partener local care sa poata sa ofere serviciul acesta la standardele necesare in industria transferurilor de bani, sa permita confirmari si raportari ale situatiei transferului in orice moment, validarea detaliilor de cont bancar si sa detina tehnologia pentru integrarea cu sistemele WU.

India este probabil cea mai de succes poveste pentru platile instant. “Acolo se pot face plati instant catre conturile bancare si chiar plati intr-un cont bancar fara sa se cunoasca detaliile bancare, adica o plata printr-un alias”, a completat Badulescu.

In medie, platile in conturile bancare sunt mai ieftine decat platile in numerar, deoarece acestea din urma implica o infrastructura semnificativa si la trimitere si la primire, locatii fizice, angajati etc.

In plus, prin transferurile din cont in cont, banii ajung in cateva minute, cu vizibilitate maxima in ceea ce priveste comisioanele. In cazul platilor interbancare pot sa apara corespondenti bancari care mai “ciupesc” unele comisioane pe acest lant.

Business-ul digital al Western Union, crestere fulminanta in ultimii ani

In prezent, Western Union genereaza venituri anuale de peste 500 milioane de dolari de pe urma transferurilor digitale, ratele de crestere fiind spectaculoase in ultimii 10 ani. Astfel, la nivel international business-ul digital a crescut cu 25% in ultimul an, iar media de crestere in ultimul deceniu a fost nu mai putin de 36%.

El a explicat ca acelasi transfer se poate intampla 100% digital, existand diverse metode de plata in diferite tari. Clientii pot folosi cardurile, conturile bancare sau orice metoda de plata populara in respectiva tara.

Cash-ul are anduranta si nu cred ca oamenii vor renunta la numerar de pe o zi pe alta.

Datele Western Union arata faptul ca platile in numerar continua sa creasca, chiar daca ritmul este de doar 1-2% pe an.

Chiar daca platile digitale avanseaza cu 25%, transferurile in numerar vor ramane in topul preferintelor clientilor, fiind sustinute de trendul global de crestere a numarului de migranti.

Astfel, piata remiterilor creste per total, ceea ce inseamna ca si cash-ul va avansa an de an. In cadrul Western Union, cele mai mari piete din perspectiva business-ului sunt India, China, Filipine, Indonezia si Mexic.

Insa, Western Union a dezvoltat in ultimii 5 ani si o retea puternica de plati din conturile bancare direct in portofelele electronice, ajungand la 4 miliarde de conturi bancare.

Solutiile digitale au fost introduse initial in pietele mari, precum Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie, dar apoi Western Union a intrat in circa 80 de tari cu aplicatia de transfer de bani.

“Avem un serviciu in unele tari in care un client poate sa initieze transferul de pe telefonul mobil, dar din diverse motive decide sa nu isi foloseasca cardul sau contul bancar si ii este mai convenabil sa plateasca cash. El este directionat catre o locatie de unde poate sa transfere numerarul doar ca tranzactia dureaza 30 de secunde, pentru ca ea este deja preinitializata din telefon”, a completat Badulescu.

Relatia cu FinTech-urile nu este doar in alb si negru!

In ceea ce priveste competitia cu FinTech-urile din segmentul transferurilor de bani si a platilor, lucrurile nu sunt doar in alb si negru, putand exista si competitie, dar si cooperare.

Practic, Western Union beneficiaza de avantajul unei infrastructuri digitale construite in timp, ceea ce pentru FinTech-uri poate sa constituie o puternica bariera de intrare, dar acestea pot oferi o experienta mai buna clientului prin intermediul unor aplicatii sau prin faptul ca ajung sa cunoasca mai bine o piata decat o poate face un jucator international.

“Avand in vedere investitiile masive, ar fi mai eficient ca o institutie financiara ca Western Union sa se concetreze pe construirea unei infrastructuri globale de plati in conturi bancare in timp real care sa poata fi oferita ca serviciu, iar alti jucatori, care sunt foarte buni la nivel national, sa o poata folosi”, a explicat managerul Western Union.

Western Union a deschis platforma companiei nu doar pentru clienti proprii, ci si pentru terti si atunci o banca sau un Fintech poate sa consume reteaua oferita de WU sub forma de white label.

Alexandru Badulescu considera ca Western Union nu va fi niciodata intr-o pozitie mai buna decat o banca romaneasca sau un Fintech cu prezenta locala in a intelege consumatorul si a construi experienta perfecta pentru clienti si de aceea are mai mult sens ca serviciul Western Union sa fie inclus direct in aplicatiile bancilor.

“In multe situatii as vedea solutia Western Union inclusa in aplicatiile de mobile banking ale bancilor. De altfel, la nivel global am dezvoltat acest fel de parteneriat cu peste 100 de institutii, serviciile WU fiind prezente in ecranul partenerului, atat branded, cat si in white label”, a explicat managerul WU.

Competitia va continua, cateodata vom coopera, cateodata vom concura si cand trebuie sa fim agresivi din punct de vedere al pretului vom fi.

Badulescu a precizat ca din punct de vedere al proceselor Western Union, a trecut prin mai multe etape de transformare, fiind introduse metodologii de business precum agile, dar si tehnologii care tin de artificial intelligence, care au permis nu doar cresterea semnificativa a veniturilor din segmentul digital, dar si evaluarea riscului de frauda in fractiuni de secunda pe fiecare tranzactie in parte.

Astfel, potrivit oficialului WU, veniturile companiei realizate din zona digitala sunt mai mari decat veniturile insumate ale urmatorilor 2-3 jucatori.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri