Calitatea serviciilor oferite va face diferenta intre companiile de pe piata romaneasca de leasing, in conditiile in care dobanzile sunt, de cele mai multe ori, apropiate, a declarat, directorul general al Egnatia Leasing, Haralmbie Stanciu.
"Ceea ce va creste foarte mult si nu este la nivelul adecvat, este calitatea serviciilor. Chiar daca in leasing calitatea serviciilor este la un nivel bun in comparatie cu alte servicii, este inca loc de multe imbunatatiri", a afirmat directorul companiei de leasing a Egnatia Bank."Calitatea serviciilor va diferentia companiile, deoarece dobanzile sunt apropiate. Nu este o diferenta mare intre o dobanda de 7% si de 8%, insa este important sa stii ca ai un partener de dialog la compania de leasing", a continuat reprezentantul Egnatia Leasing, citat de NewsIn.

"Este foarte importanta atitudinea Bancii Nationale a Romaniei (BNR) in ceea ce priveste industria leasingului. Eu sper sa nu fie drastici in masuri", a spus Stanciu. Directorul general al companiei Egnatia Leasing este de parere ca piata va continua sa creasca si ar putea atinge in trei-patru ani potentialul pietei, estimat la cinci miliarde euro. in acest an, avansul pietei va fi in jur de 20% in Romania, a estimat Stanciu.

Piata va creste, insa la segmentarea leasingului financiar se va modifica. Leasing auto ar putea scadea in acest an. "Probabil se va mentine sau va creste usor partea de autovehicule comerciale, insa cresterea cea mai mare va fi preluata de leasingul imobiliar si de echipamente", a afirmat Stanciu. Leasingul pentru o parte din segmentul auto se va desparti in leasing financiar si operational.

Stanciu se asteapta ca surpriza anului sa fie leasingul imobiliar. Afacerile derulate pe piata romaneasca de leasing imobiliar reprezinta in prezent doar 0,07% din Produsul Intern Brut al Romaniei, in vreme ce in Italia reprezinta 7% din PIB. Dupa primele noua luni ale anului 2006, leasingul imobiliar reprezinta 4,1% dintr-o piata totala a leasingului de 2,3 miliarde euro, potrivit datelor Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare NeBancare (ALB). La nivelul membrilor asociatiei ALB, finantarile in leasing imobiliar au reprezentat dupa primele noua luni din 2006 8% din totalul finantarilor (103 milioane euro).

Egnatia Leasing a incheiat 2006 cu un profit net 550.000 euro

Egnatia Leasing, divizia de leasing a grupului Egnatia, a avut la finele anului trecut un profit de aproximativ 550.000 euro, in conditiile in care societatea a inregistrat pierderi in anii anteriori, a mai precizat Stanciu.

"Este primul an profitabil pentru noi. Compania a avut o dinamica extrem de puternica si, din acest motiv, profitul nu poate sa apara in primii ani", a spus Haralambie. "S-a reusit acoperirea tuturor pierderilor din anii anteriori", a mai spus directorul Egnatia Leasing, care a adaugat ca profitul net a fost de aproximativ 550.000 euro (circa 1,93 milioane lei). Datele furnizate sunt neauditate, a mai spus Haralambie. Pierderea din 2005 a fost de 347.626 lei (aproape 96.000 euro).

Pentru 2007, compania doreste sa depaseasca de pragul de 100 milioane euro pentru valoarea bunurilor finantate, in crestere de la 72 milioane euro in 2006. Valoarea totala a contractelor incheiate in anul trecut a fost de 93 milioane euro, in crestere de la 28 milioane euro in 2005. "O sa sarim de la 72 milioane euro, in anul trecut, la 100 milioane, intr-o evaluare conservativa", a spus Haralambie. Estimarile pentru anul in curs ar putea fi modificate, deoarece ele depind de legislatia Bancii Nationale a Romaniei, de cea privind taxa de prima inmatriculare si a pietei imobiliare. in ceea ce priveste profitul, Egnatia Leasing doreste cel putin pastrarea cifrei obtinute in anul 2006.

"Ca dinamica, eu cred ca leasingul imobiliar va avea cea mai mare crestere in portofoliul nostru. Apetitul pietei este evident, nu doar pentru piata de leasing", a spus Haralambie. "Noi ne-am concentrat mai ales pentru finantarea achizitiilor de imobile, nu pe dezvoltarea lor", a mai spus directorul general. Leasingului imobiliar a inregistrat o crestere spectaculoasa anul trecut, de la 0,3% din portofoliul companiei in 2005, la peste 16% in 2006.

"Proiectele imobiliare aflate in stadiu de dezvoltare au beneficiat de finantari, insa pentru aceasta a doua piata a existat, din punctul nostru de vedere, o oferta competitiva doar pentru persoanele fizice", este de parere Haralambie. "Pentru persoanele juridice nu a fost un apetit mare si, poate, nici o oferta foarte seriosa. Noi ne-am concentrat pe acest segment", a afirmat directorul general al Egatia Leasing. Astfel, compania s-a concentrat pe intreprinderile mici si mijlocii, cu finantari intre 100.000 si un milion euro. "Nu pot sa zic ca am simtit o competitie acerba aici", a spus directorul companiei de leasing. Un alt segment dezvoltat de companie pe sectorul imobiliar au fost tranzactiile de sale and leaseback.

Desi grupul nu ofera leasing operational, compania s-ar putea intra in viitor si pe acest segment. "Nu excludem posibilitatea de deschidere a unei societati de leasing operational, insa trebuie sa vedem si miscarea pietei", a declarat Haralambie, care a adaugat ca leasingul financiar inca nu a atins potentialul.

Conform informatiilor detinute de directorul general, Egnatia Leasing avea la finele anului trecut o cota de aproximativ 3% din piata leasingului financiar. "Pe mine ce ma intereseaza este pastrarea unei cote de piata sau imbunatatirea ei", a spus Haralambie. Egnatia Leasing are trei sucursale deschise in Capitala si patru in Brasov, Constanta, Ploiesti si Timisoara. Institutia financiara doreste sa deschida inca sapte in acest an.Compania de leasing, parte din grupul elen Egnatia, este detinuta in proportie de 99% de catre Egnatia Bank, restul de 1% din actiuni fiind detinut, in proportii egale de 0,2% fiecare, de catre cinci cetateni greci. Egnatia Leasing a fost infiintata in 2003.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri