În contextul actualei evoluții ale pandemiei declarate de coronavirus, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare Reasigurare (PRBAR) solicită Autorității de Supraveghere Financiară un pachet de măsuri de sprijin pentru a fi evitată blocarea sau chiar falimentul unor sectoare sau companii ale industriei de asigurări autohtone.

"Autoritatea și mediul de afaceri trebuie să aibă o abordare în trei dimensiuni: păstrarea echilibrelor socio-economice al celor fiscal-bugetare, acțiuni concrete pe cele mai afectate și importante sectoare și etapizarea acestora într-o matrice de risc, astfel încât ele să fie prioritizate în funcție de modul în care evoluează situația din economie", arată reprezentanții PRBAR.

Ei adaugă faptul că măsuri similare au fost solicitate și de către alte sectoare de activitate ce au început să se confrunte cu dificultăți și care au propus măsuri urgențe care să ajute mediul de afaceri să depășească acest moment critic și să protejeze consumatorii de efectele indirecte ale epidemiei de coronavirus.

"Sectorul asigurărilor este extrem de expus riscului de contagiune, fiind în strânsă interacțiune cu alte industrii și are nevoie rapidă de intervenția autorităților", avertizează PRBAR. Că urmare, brokerii de asigurări solicită:

  • Amânarea termenului de plata a taxei de funcționare a brokerilor de asigurare (0.1%), pentru o perioada de trei luni. "Poate fi luată în considerare o etapizare a amânării acestor plăti pe măsură ce distribuitorii în asigurări pot deveni afectați, cu o re-evaluare trimestrială asupra oportunității de menținere a acestei măsuri";
  • Amânarea planului de control de fond sau tematic pentru brokerii de asigurare pentru o perioada de trei luni, începând cu debutul celui de-al doilea semestru. Argumentăm această solicitare, deoarece indiferent de planurile de continuitate a activității implementate de brokerii de Asigurări, aceștia funcționează cu un număr limitat de oameni depunând eforturi pentru protecția angajaților și consumatorilor și suplimentar acordă o mare atenție pentru a menține toare serviciile operaționale;
  • Eliminarea tuturor taxelor solicitate de către Institutul de Studii Financiare pentru o perioada de 3 luni, cu re-evaluare la sfârșitul acestui termen, pentru toate categoriile de examinare:, inițială, continuă sau a creditelor ce permit menținerea calității de distribuitor în asigurări;
  • Posibilitatea acceptării de către companiile de asigurare a plăților comisioanelor brokerilor în urmă transmiterii polițelor de asigurare în format electronic, de către aceștia. Astfel vom reduce la un nivel minim expunerea persoanelor care depun fizic aceste documente, la sediul companiilor de asigurători;
  • Posibilitatea brokerului de a reține comisionul aferent fiecărui tip de asigurare, din primele datorate către asigurător pentru o perioadă de 3 luni. In prezent aceste decontări se realizează în prezent la o medie de aproximativ 40 zile, ceea ce impacteaza negativ ,în actualul context, activitatea zilnică a intermediarilor în asigurări.

Sursa foto: alphaspirit / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri