17 August 2020

ING Bank România raportează un profit în scădere cu 17% pentru trimestrul II



ING Bank România raportează un profit net de 320 de milioane de lei pentru cel de-al doilea trimestru din 2020, în scădere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Veniturile totale înregistrate de ING Bank România în cel de-al doilea trimestru au fost de 1,05 miliarde de lei, în creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Portofoliul de credite a ajuns la valoarea. Portofoliul de credite a ajuns la valoarea totală de 27,9 de miliarde de lei, înregistrând o creștere de 2%. Creditarea pentru persoane fizice a crescut mai rapid decât în cazul companiilor, ajungând la o pondere de 61% din întregul portofoliu.

Portofoliul de depozite a ajuns la o valoare totală de 41 de miliarde de lei, înregistrând o majorare de 24%, în contextul în care clienții au fost vizibil mai preocupați de soluțiile de economisire. La ora actuală, peste 36% dintre clienții ING persoane fizice au un cont de economii.

Costurile operaționale au fost în creștere cu 6% față de anul trecut, ajungând la 479 de milioane de lei, în special ca urmare a creșterii numărului de salariați și a fondului de salarii. Costurile cu provizioanele au crescut în acest semestrul cu 94%, la 200 de milioane de lei, în anticiparea efectelor economice negative ale crizei sanitare, având în vedere contextul nefavorabil din anumite sectoare economice și creșterea ratei șomajului. Deocamdată, rata creditelor neperformante a rămas la un nivel scăzut, de 4%.

“În al doilea trimestru, marcat de impactul crizei COVID-19, prioritățile noastre s-au axat pe sănătatea și siguranța colegilor noștri și, în egală măsură, pe sprijinul acordat clienților. În primă instanță, am crescut ponderea de lucru de acasă la peste 95% pentru angajații din sediul central al băncii, am activat scenariile de continuitate a afacerilor și am implementat măsuri pentru un mediu de lucru sigur în agențiile ING. Apoi, eforturile noastre s-au concentrat asupra procesării a peste 32.000 de solicitări de amânare a plății ratelor la credite, iar rata de aprobare a fost de 95%. Echipa Business Banking și-a dedicat toate forțele pentru implementarea programului IMM Invest, în cadrul căruia am primit 6.300 de cereri de finanțare. În paralel, colegii din call center au răspuns la 568.000 de solicitări din partea clienților în al doilea trimestru, ceea ce reprezintă o creștere de 20% a numărului de apeluri comparativ cu media lunară din anul 2019”, declară Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.



Citeste si