Michele Guido Lavizzari, Infocert: Nu putem să creăm servicii digitale fără să avem o identitate digitală securizată

Serviciile financiare în era digitală sunt dependente de securizarea identității digitale, fără de care băncile și IFN-urile nu ar putea înrola clienți sau acorda credite online, însă, într-o lume tot mai complexă, nevoia de identificare merge mult mai departe, a declarat Michele Guido Lavizzari, Chief International Development Officer al Infocert, la conferința Future Banking.

"Nu putem să creăm servicii digitale fără să avem o identitate digitală securizată. Este premisa obligatorie. Dar nevoia de identificare merge acum mult mai departe. Trăim într-o lume în care IoT (Internet of Things) ne obligă să ne asiguram că un obiect este exact cel care trebuie să fie”, a explicat managerul Infocert la conferința Future Banking din 9-10 septembrie.

Securitatea este fundamentală, dar trebuie însoțită de "user experience"

"User experience-ul este obsesia noastră. Ne-am mutat dinspre tehnologia de "live video ID" spre "fast ID", un sistem hibrid de identificare asistată de roboți, iar acum către o tehnologie de identificare complet automatizată, denumită "self ID". Ca lider în piața serviciilor de încredere din Europa trebuie să livrăm ultimul nivel de securitate cerut de Comisia Europeană", a afirmat Michele Lavizzari.

Următorul pas în evoluția tehnologiei de identificare a clienților se bazează pe blockchain și poate da startul unei revoluții, pentru că va securiza identitatea personală în portofelul electronic al telefonului mobil.

De asemenea, Lavizzari a precizat că Infocert lucrează la o nouă tehnologie de identificare care se adaugă peste straturile tradiționale de securitate, precum algoritmii de comparare a feței, de detectare a unei persoane reale sau de citire a documentelor.

Citeste si:
Dupa Libra, ING si TBI, inca o banca lanseaza creditarea 100% digitala
UniCredit devine a patra...

Pe lângă fluxurile de identificare digitală, Infocert face verificări și în registrele naționale sau în listele cu persoane supuse unor interdicții.

De asemenea, nici comportamentul în mediul online al utilizatorului nu scapă neobservat, ca metodă suplimentară de a confirma cu ajutorul unor algoritimi de inteligență artificială că persoana respectivă este cea care pretinde că este.

“Într-un cuvânt, suntem 100% convinși că identificarea în online este mai sigură decat cea care are loc pe teren (în sucursale de exemplu),” a concluziont Lavizzari.

Michele Guido Lavizzari a fost prezent la conferința Future Banking, eveniment organizat de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank România (innovation partner), Mastercard (gold partner), Smart Fintech (gold partner), BCR România (gold partner), ING Tech (gold partner), Temenos (gold partner), Tremend (gold partner), Raiffeisen Bank România (gold partner), First Bank (silver partner), Elevator Lab (silver partner), Banca Transilvania (silver partner), Namirial Group (silver partner), Fintech OS (silver partner), CEC Bank (silver partner), iFactor (silver partner), Modex (silver partner), Info Cert (silver partner), Twispay (silver partner), Prime Dash (silver partner), Beez (silver partner), Citi (silver partner), Inform (sponsor) și Alpha Bank (sponsor).

Citeste si:
Cosmin Curticăpean, iFactor, despre cum pot colabora băncile cu...
Cosmin Curticăpean, iFactor:...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri