Cum simplifică semnătura electronică interacțiunea cu banca

Digitalul a început să facă parte tot mai mult din viața noastră, de la muncă, filme, cumpărături și rezervări online și până la tururi virtuale ale celor mai mari muzee din lume. Însă nu doar sistemele de lucru și obiceiurile de consum s-au schimbat în ultimul an, ci și modul în care interacționăm cu instituțiile bancare. Devine tot mai cert că tendința este de a muta activitatea din mediul offline în mediul online

Mai puține griji și mai puține hârtii

Nevoia de a limita cât mai mult contactele este tot mai vizibilă și în zona financiar-bancară, prin urmare băncile au început să facă tot mai mulți pași în acest sens. Managerii au conștientizat o mai mare nevoie de a oferi o experiență digitală clienților, care să le satisfacă necesitățile de zi cu zi, de la platforme de onboarding pentru înregistrarea clienților noi, până la accesarea de credite 100% digital, cu ajutorul identificării video și a soluțiilor de semnare electronică la distanță cu valoare legală.

Băncile pot oferi acum clienților atât persoanelor fizice, cât și juridice o facilitate de semnare și transmitere a documentelor prin intermediul platformei Paperless flowSIGN. Această soluție dezvoltată de certSIGN simplifică procesele care presupun interacțiunea cu clienții persoane juridice (pentru gestionarea actelor adiționale, contractelor de credit, convențiilor de salarii, mărire/micșorare a unei linii de credit, împuterniciți pe cont etc.) și fizice (overdraft, card de credit, card de debit, împuterniciți pe cont, credite auto/nevoi personale, actualizare date, etc), în special clienții existenți. Prin urmare, o astfel de soluție de semnare electronică se prezintă ca fiind unul din principalii demolatori ai birocrației stufoase, un trend care a cunoscut un avânt considerabil de la debutul pandemiei de COVID-19.

Digitalizarea tot mai rapidă a produselor și serviciilor bancare a devenit un trend tot mai așteptat și mai apreciat în piață, mai ales de către persoanele juridice care interacționează des cu băncile și care au nevoie de opțiuni rapide, dar și sigure din punct de vedere sanitar.

Paperless flowSIGN oferă siguranță, valoare legală și rapiditate. Activitatea în online este responsabilă doar de instrumente reglementate prin lege, cum este și cea dezvoltată de certSIGN, unul dintre cei mai importanți jucători specializați în dezvoltarea şi implementarea de aplicaţii software pentru securitatea informaţiilor. Băncile pot oferi acum clienților persoane juridice o facilitate de semnare și transmitere a documentelor prin intermediul platformei Paperless flowSIGN. Acest lucru se face foarte ușor, prin intermediul relationship managerului (RM), adică o persoană desemnată din partea băncii care se ocupă de contul unei companii și care va putea semna cu un certificat calificat și trimite documentele reprezentantului firmei sau împuternicitului în relația cu banca, după caz, cu ajutorul Paperless flowSIGN.

Semnare multiplă și eficientizare

Cel desemnat are certificat calificat de la certSIGN, încarcă documentele în aplicația Paperless flowSIGN, pune e-mail-ul clientului, pe care îl are în sistem și a fost verificat în prealabil, iar acesta le primește, le verifică și, ulterior, le semnează. În eventualitatea în care clientul nu are un certificat calificat, i se va emite unul direct din platformă. Dacă, însă, clientul băncii are un certificat calificat, va verifica și va semna documentele (dacă are Paperless flowSIGN). Dar, dacă utilizatorul respectiv deține un certificat calificat de la un alt furnizor, descarcă documentele, le verifică, le semnează, apoi le încarcă înapoi în aplicație. Deci practic va avea doar un cont în Paperless flowSIGN, cu care se poate loga și face operațiunile, mai puțin semnarea propriu-zisă. Aplicația, datorită funcțiilor complexe, poate verifica dacă certificatul cu care au fost semnate documentele este sau nu unul calificat și, de asemenea, poate sesiza eventuale modificări aduse documentului încărcat initial.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri