Puterea de adaptare într-un timp foarte scurt, cu foarte puține informații disponibile sau chiar deloc, flexibilitatea, transparența și empatia au fost elementele cheie din punctul de vedere al strategiilor de comunicare, implementate de banduri în ultimele 12 luni, au punctat specialiștii în comunicare reuniți în cadrul celei de-a treia ediții a Future Banking Meetups, eveniment susținut de ING Bank România și podcastul Curious Tech Lion.

La unison, specialiștii au subliniat în cadrul evenimentului faptul că, ultimul an a fost unul în care toate brandurile au fost supuse unui test de anduranță și mai ales adaptabilitate și flexibilitate întrucât puteai ajunge la client, aproape exclusiv, numai prin intermediul TV sau online.

”Noi, ca brand, eram oricum într-o evoluție astfel că, chiar dacă ar fi fost sau nu pandemia am fi făcut niște schimbări la nivel de comunicare, în orice context ne-am fi aflat și la fel în mediul digital, unde suntem prezenți și avem un ritm accelerat al dezvoltării. Dar, ca leadership a fost și pentru noi foarte solicitant, fiind o zonă necunoscută, în care a trebuit să ne adaptăm unui ritm infernal de a filma reclame de exemplu, pentru noul context, mă refer la cel al lockdownului, în care toți ne aflam.”, a explicat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare & CSR, ING Bank România.

Specialistul în comunicare al ING Bank a mai subliniat faptul că, în ultimele 12 luni, foarte importantă a fost nevoia de empatie, pe care a trebuit să o arate brandul mai mult ca oricand.

Urmăriți pe YouTube toată dezbaterea cu cei 3 specialiști de marketing și comunicare.

”Empatia a fost factorul cheie în comunicare, în ultimul an, fiind necesar să cunoaștem mai bine oamenii, iar când toți trecem, la nivel colectiv, prin ceva nemaiîntâlnit, toate măștile cad, iar barierele, practic, nu mai există! Ca brand, trebuie să ai o comunicare onestă și transparentă, iar dacă nu ai implicare socială, practic, nu ai nicio șansă! Așteptările oamenilor de la branduri au devenit aproape egale cu cele de la insituții, respectiv să funcționeze la fel și să dea dovadă de empatie și suport, având, în același timp, toleranță zero la ceea ce înseamnă lipsa de transparență.”, a specificat la rândul său Irina Pencea, Co-fondator și managing partner Jazz Communication.

Pencea a afirmat că, în opinia sa, anul 2020 a fost anul în care s-a vazut Omul din spatele brandului, curajul, gândirea laterală și puterea de a lua decizii bune, fără informații disponibile și sub o presiune fantastică, într-un contextul cu totul și cu totul nou, pentru întreaga societate.

Potrivit directorului său de comunicare, ING Bank și-a concentrat comunicarea atât pe transparență, dar în egală măsură și pe relevanța produselor, cu ce îi ajută concret în situația dată, dar și pe a-i mobiliza pe oameni, a le da lor direcțiile necesare pentru ca fiecare să facă, la nivel personal, tot ceea ce se poate pentru a fi în siguranță.

”A avut o foarte mare relevanță atât funcționalitatea concretă a produsului, dar și ce poate face clientul singur de acasă, ca să fie în siguranță. Practic, noi a trebuit să le oferim uneltele prin care să facă remote, de acasă aproape tot ce aveau nevoie din punctul de vedere al bankingului și la fel de important a fost să consiliem clienții să nu se arunce să facă credite într-o perioadă atât de incertă.”, a mai punctat Silvia.

Ea a ținut să precizeze că la fel de mari au fost așteptările privind sprijinul comunității, întrucât sistemul bancar este văzut ca un pilon esențial pentru comunitate, nu numai ca business, dar și din punct de vedere social, ce poți face concret, cu ce poți ajuta.

Ca brand, ING Bank comunică, potrivit specialistului ei în comunicare așa ”cum simțim și vrem să ni se comunice și nouă. Deși domeniul bancar poate fi văzut ca fiind mai sobru, sunt vizibile tendințele, inclusiv la concurență, de a fi cât mai prietenoși și pe înțelesul tuturor în comunicare, de altfel, singura cale pe mai departe, mai ales atunci când ai alături de tine fintechuri și nu mai vorbești de clientul clasic, ci de user.”

În ceea ce privește platoformele de comunicare mai noi, ING Bank a căutat să-și consolideze poziția pe Spotifiy și totodată a intrat pe platforma Tik Tok, mai recent. ”În orice direcție mergi este important să găsești un mod natural de a te comporta și comunica ca brand, într-o platformă sau alta. Vorbind despre TikTok nu poți să te comporți ca bancă, la fel ca o vedetă din domeniul muzical, dar trebuie să te joci și să ai curajul să experimentezi, să te pliezi la ce oportunități oferă piața, prin specificul platformei respective”, a concluzionat directorul de comunicare al ING Bank.

Andrei Bijutescu, Regional Client Partner TikTok la Httpool, a specificat la rândul său că în România consumul de media pe platformele globale a crescut extrem, dar extrem de mult, Httpool reprezentând de altfel platforme globale peste tot pe unde este prezentă, în lume.

”Ceea ce ne-a ajuta foarte mult în România a fost creșterea numărului de utilizatori pe fiecare platformă, astfel că Spotify a cunoscut o creștere de 30 de procente, Snapchat, care este din punctul meu de vedere un exemplu foarte bun, cu un conținut care de asemenea poate fi de calitate, de 15%, iar platforma profesională LinkedIn, la fel, a crescut cu 15%.”, a subliniat specialistul Httpool.

El a atras atenția că platforma Tik Tok a depășit în România Instagram, fiind pe locul doi după Facebook ca număr de utilizatori, ceea ce se explică prin faptul că oamenii și-au diversificat activitatea online pe perioada lockdownului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri