Roxana Cristea, ING Bank: Unul din trei clienți accesează în prezent un credit de consum din Home'Bank

Pandemia a accelerat foarte mult creditarea digitală, accentuând deschiderea clienților către canalul online. Potrivit Roxanei Cristea, Lending Tribe Lead în cadrul ING Bank România, unul din doi clienți ING, care a accesat anul trecut un credit de consum, a preferat să îl obțină prin Home'Bank. În prezent, ponderea s-a stabilizat la 1 din 3 clienți.

”Deși piața s-a dezvolatat un pic mai încet decât ne-am așteptat, pandemia a accelerat destul de mult evoluția și deschiderea clienților către creditul digital, ajungând la aproape 45%. Deci, aproape unul din doi clienți a luat în timpul pandemiei un credit de consum de la ING în digital. Ulterior stabilizării lucrurilor și revenirii într-o oarecare zonă de normalitate, ponderea a mai scăzut, astfel că, astăzi, unul din trei clienți contractează un credit de consum în digital”, a explicat Roxana Cristea, în cadrul Future Banking Meetup #5.

ING Bank a lansat creditarea digitală în septembrie 2017, sesizând un interes imediat din partea propriilor clienți, care folosesc cu preponderență platforma de Home'Bank.

”Mai bine de 90% din traficul pe care noi îl avem se întâmplă în Home Bank, ceea ce a fost un foarte bun fundament pentru deschiderea către creditul digital. Întreaga noastră strategie îndreptată către zona de digital a ajutat și vânzarea în digital a creditelor de consum.”, a subliniat Roxana Cristea.

Ce înseamnă o experiență personalizată în creditare

Potrivit reprezentantului ING, ceea ce banca dorește să personalizeze este călătoria clientului, de la nevoia sa, până la achiziția fondurilor necesare pentru a-și satisface această dorință.

Citeste si:
Specialiști: România este deja în Vest la nivelul creditării de...
Specialiști: România este la...

”Am făcut mai multe iterații pe zonele unde clienții stăteau mai mult și aveau numeroase întrebări. De exemplu, pe zona de semnătură electronică calificată, unde ne-am așteptat de altfel să fie mai multe aspecte de lămurit. La fel, au fost clienți care și-au dorit o comunicare înainte de fiecare pas pe care-l aveau de făcut în acest proces și anume oferta, contractul înainte de semnarea documentelor, să le consulte încă o dată, să le primească și pe mail, nu doar în aplicație, iar ulterior acordării creditului au fost clienți care și-au dorit chiar să discute telefonic. Sunt mai multe elemente observate în timp și care au dus la ajustarea procesului, pentru că nu putem scăpa din vedere faptul că vorbim despre un angajament de plată , care se poate întinde pe 5 ani în cunantumul a 20-30% din veniturile clientului.”, a concluzionat Cristea.

Partenerii Future Banking Meetups #5 au fost ING Bank România și Fintech OS.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri