Raiffeisen Bank Romania se mentine pe podiumul bancar autohton, subsidiara grupului austriac majorandu-si activele si profitul dupa implementarea planului de reorganizare
Raiffeisen Bank Romania a inregistrat anul trecut un profit net de 53 milioane de euro, in crestere cu 1,1% comparativ cu anul precedent. Cresterea profitului net a fost afectata de specializarea retelei pe segmentele de corporate si retail, potrivit presedintelui bancii, Steven van Groeningen. In schimb, profitul inainte de impozitare a crescut cu 22% fata de sfarsitul anului 2005, iar activele totale au crescut cu peste un miliard de euro, ajungand la 4,1 miliarde euro, in aceeasi perioada. Raiffeisen Bank a inregistrat la sfarsitul anului 2006 un profit inainte de impozitare de 61,1 milioane de euro.

Rezultatele financiare inregistrate de Raiffeisen Bank la sfarsitul anului 2006 sunt foarte bune si ma refer aici mai ales la cele din a doua parte a anului. Semestrul al doilea ne-a confirmat ca ceea ce am urmarit prin schimbarile pe care le-am implementat la inceputul anului, si anume o specializare a retelei pe segmentele de corporate si de retail, are un impact pozitiv si imediat asupra rezultatelor bancii. Am avut si o evolutie excelenta a activelor, tinand cont de faptul ca 2006 a fost anul in care foarte multe credite de consum au ajuns la scadenta, a declarat Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Valoarea creditelor acordate clientilor a ajuns la aproape 2.,02 miliarde de euro, in crestere cu 42% fata de sfarsitul anului 2005. In acelasi timp, depozitele clientilor au crescut cu 38%, la aproape trei miliarde de euro. Raportul cost/venituri s-a imbunatatit de la 76,7% in 2005, la 68% la sfarsitul anului 2006.

Am reusit nu numai inlocuirea acestui portofoliu de credite pe termen scurt, dar si cresterea semnificativa a ponderii creditelor pe termen mediu si lung. Aceasta orientare este in deplina concordanta cu strategia noastra de a fi parteneri cu clientii nostri, a mai spus Steven van Groningen.

La sfarsitul anului 2006, banca avea 2,2 milioane de clienti de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) si peste 4.700 corporatii mari si medii. Banca ocupa pozitia a treia pe piata bancara din Romania, din punct de vedere al activelor totale. Pe urmatoarea treapta se situeaza HVB Tiriac, care impreuna cu UniCredit Romania detine active totale de 11,6 miliarde lei (3,29 miliarde de euro). Veniturile combinate ale HVB Tiriac Bank si Unicredit Romania, care vor incheia procesul de fuziune in luna iunie, au crescut cu aproape 15% in 2006, iar venitul operational a crescut cu 10%. Profitull combinat al celor doua institutii bancare anul trecut a fost de 175 milioane lei (49,61 milioane euro).

Obiectivele din 2007

Conducerea bancii pune accent pe tendinta de crestere constanta, atat a activelor, cat si a profitabilitatii, depozitelor, creditelor, si pe imbunatatirea raportului cost/venit. "In 2006 am avut un ritm foarte sanatos de crestere pe care vrem sa il mentinem si pe viitor. Vrem sa imbunatatim performanta tuturor indicatorilor", a adaugat van Groningen.

Veniturile din comisioane au avut un ritm de crestere mai ridicat decat cel din dobanzi si ca urmare a faptului ca banca a reusit sa ofere unui client mai multe produse, precum credite, plata utilitatilor, polite de asigurari, cash management, investitii, schimb valutar, a explicat van Groningen potrivit NewsIn. "Veniturile din comisioane sunt venituri mai stabile decat cele din dobanzi, de aceea fiecare banca va incerca sa obtina venituri din comisioane mai mari decat cele din dobanzi. Aceasta va fi tendinta si in Romania", a mai spus presedintele bancii.

Van Groningen a spus ca activitatea de retail a bancii creste mai repede, in aceasta perioada, decat cea corporativa, dar volumele de credite acordate pe aceste sectoare sunt foarte echilibrate, iar Raiffeisen are ambitia de a ramane o banca universala.

In acest an, banca vrea sa ofere un serviciu nou de internet banking pentru firme. "Acesta serviciu se va axa mai mult pe intreprinderile mici si mijlocii (IMM) care nu au nevoie de o solutie foarte sofisticata de cash management", a explicat van Groningen. Raiffeisen Bank Romania a mai lansat anul trecut servicii de internet banking pentru populatie.

Presedintele bancii a mai spus ca analizeaza posibilitatea lansarii unor noi produse care sa ia in considerare noile eliminari de restrictii impuse pana de curand de banca centrala, dar a subliniat ca Raiffeisen Bank Romania nu va acorda niciodata tuturor clientilor credite fara avans, fara sa tina cont de veniturile acestora. "Vrem sa venim cu produse specifice pentru cazuri specifice", a declarat van Groningen.

Profitul net al Raiffeisen International a crescut cu 55% in 2006
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri